کد خبر: 84333

اخبار فوتبال ایران؛

تأیید میزبانی ورزشگاه آزادی از سوی AFC

امیرعلی حسینی، مدیر امور بین‌الملل و مسئول کمیته اخذ مجوز حرفه‌ای باشگاه پرسپولیس، در خصوص آخرین وضعیت ورزشگاه آزادی گفت: ناظران AFC ورزشگاه آزادی را جهت میزبانی باشگاه پرسپولیس تأیید کردند.

سینا قاسمی: پس از انتشار فیلم‌هایی از وضعیت خطرناک سکوهای ورزشگاه ۵۲ ساله آزادی، عملیات بازسازی این استادیوم از تیرماه امسال آغاز شد. به دلیل پیگیری عملیات ترمیم سکوها، هواداران از تماشای دیدار پرسپولیس-آلومینیوم در هفته اول لیگ برتر فوتبال محروم شدند و با توجه به اینکه گفته شد پروژه بازسازی ورزشگاه ممکن است تا آذرماه نیز به طول بینجامد، به نظر می‌رسد که وضعیت نامناسب استادیوم آزادی می‌تواند میزبانی دو تیم پرسپولیس و نساجی که این ورزشگاه را به عنوان میزبان خود دربازی‌های آسیایی انتخاب کردند، تحت‌الشعاع قرار دهد.

در همین راستا، امیرعلی حسینی در پاسخ به ابهامات مطرح‌شده پیرامون این موضوع توضیح داد: بر اساس شرایط اخذ مجوز حرفه‌ای، هر تیم باید یک ورزشگاه را به‌عنوان میزبان معرفی کند و باشگاه پرسپولیس ورزشگاه آزادی را به‌عنوان میزبان معرفی کرده و این مجموعه از ناظران AFC تأییدیه لازم را کسب کرده است و ما استادیوم دومی معرفی نکردیم؛ وقتی این مجوز صادر شده، یعنی ورزشگاه تمام تأییدیه‌های لازم را کسب کرده است.

وی در ادامه افزود: اینکه ورزشگاه در حال بازسازی است، اقدامی مثبت است، بالاخره ورزشگاه آزادی یک استادیوم قدیمی بود و با نوسازی شرایط بهتری پیدا خواهد کرد، اما طبیعتاً ظرفیت سکوها کاهش پیدا می‌کند.

حسینی در پایان افزود: فکر نمی‌کنم مشکلی برای میزبانی پرسپولیس در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی وجود داشته باشد.

مرتبط ها