کد خبر: 84135

پنجره نقل و انتقالاتی فوتبال اروپا با رکوردهای جالبی به پایان رسید؛

تابستان ولخرج‌ها

جمعه‌شب نقل و انتقالات تابستانی فوتبال اروپا به پایان رسید و باشگاه‌های این قاره پس از مدتی که درگیر داستا‌ن‌های کرونا و افت مالی به‌دلیل این همه‌گیری این بیماری بودند، ظاهرا دوباره مشغول اوج‌گیری هستند و این بار از رکورد ثبت‌شده در تابستان 2019 نیز عبور کرده‌اند.

جمعه‌شب نقل و انتقالات تابستانی فوتبال اروپا به پایان رسید و باشگاه‌های این قاره پس از مدتی که درگیر داستا‌ن‌های کرونا و افت مالی به‌دلیل این همه‌گیری این بیماری بودند، ظاهرا دوباره مشغول اوج‌گیری هستند و این بار از رکورد ثبت‌شده در تابستان 2019 نیز عبور کرده‌اند. در دو تابستان گذشته مجموعا سه بازیکن با انتقال‌های بالاتر از 100 میلیون یورو راهی باشگاه‌های جدید خود شدند اما در این تابستان مویزس کایسدو، دکلان رایس، جود بلینگام و هری کین برای باشگاه‌هایشان هزینه‌های بیش از 100 میلیون یورویی داشتند. البته درکنار آنها رقم انتقال رندال کولو موانی به پاری‌سن‌ژرمن و یوسکو گواردیول به منچسترسیتی هم بیش از 90 میلیون یورو بوده تا مشخص شود که فوتبال دنیا دوباره به‌سمت گران شدن هزینه خرید بازیکنان پیش‌می‌رود.
گران‌ترین ستاره این پنجره مویزس کایسدو بود که چلسی و لیورپول رقابت نزدیکی برای خریدش داشتند و درنهایت این آبی‌های لندنی بودند که با حدود 140 میلیون یورو او را از تیم رقیب هایجک کردند و از برایتون خریدند. دکلان رایس هم یکی از دو خرید گرانقیمت آرسنال در این پنجره بود که باعث شد آنها تنها تیمی باشند که در بین 10 خرید گران این تابستان دو نماینده دارند. توپچی‌ها برای خرید او 122 میلیون یورو به وستهام پرداخت کردند. نفر سوم این فهرست هم جود بلینگام است که در 20 سالگی به‌قدری خوب بوده که رئال‌مادرید حاضر شد برای خرید او 103 میلیون یورو بپردازد که البته با آپشن‌ها این رقم افزایش پیدا می‌کند. نفر چهارم این فهرست هم هری کین است تا انگلیسی‌ها در بین 4 بازیکن برتری لیست سه نماینده داشته باشند. انتقال کاپیتان تیم ملی انگلیس به بایرن‌مونیخ حدود 100 میلیون یورو خرج روی دست باواریایی‌ها گذاشت و آنها امیدوارند با کمک این ستاره گلزن بتوانند یکی از مدعیان این فصل لیگ قهرمانان باشند. کولو موانی در آخرین ساعات نقل و انتقالات تابستانی در ازای مجموع 95 میلیون یورو از آینتراخت فرانکفورت به پاری‌سن‌ژرمن رفت تا همبازی امباپه شود. البته پاریسی‌ها در همین پنجره نیمار، ستاره برزیلی خود را در ازای 90 میلیون یورو راهی الهلال عربستان کردند. یوسکو گواردیول هم به منچسترسیتی رفت تا با 90 میلیون یورو تبدیل به گران‌ترین مدافع تاریخ فوتبال شود. کای هاورتز (از چلسی به آرسنال)، راسموس هویلوند (از آتالانتا به منچستریونایتد) و دومینیک سوبوسلای (از لایپزیگ به لیورپول) دیگر بازیکنان حاضر در بین 10 ستاره گرانقیمت این تابستان هستند.
در این میان نباید از این نکته غافل شد که ولخرجی‌های باشگاه‌های عربستانی و هزینه‌های هنگفتی که برای خرید ستاره‌های دنیای فوتبال در چندماه اخیر انجام داده‌اند کمک زیادی به فوتبال اروپا کرده و آنها بعضا حتی برخی بازیکنان خود را که نیاز نداشتند و به‌نوعی برای فروش آنها به مشکل خورده بودند را با رقم‌های خوبی راهی عربستان کردند تا هم جا و هم بودجه لازم برای نفرات و خریدهای تازه فراهم شود.

 

 

 

مرتبط ها