کد خبر: 83926

در نشست خبری امروز مطرح شد؛

رئیسی: پول بلوکه‌شده در کشوری نداریم +فیلم

ما پول بلوکه‌شده فقط در کشور کره‌ٔجنوبی داشتیم و در کشورهای دیگر نداریم و با اشرافی که بانک مرکزی دارد در جریان کامل پول‌ها هستیم. پول‌هایی در کشورهای دیگر داریم اما تماما تحت اشراف و در اختیار بانک مرکزی است.

سید ابراهیم رئیسی در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه آساهی ژاپن درباره آزاد سازی اموال بلوکه شدن ایران در ژاپن گفت: ما ارتباطمان با همه کشورهایی که می‌خواهند با جمهوری اسلامی ارتباط داشته باشند بسیار خوب خواهد بود و ما اعلام کردیم هر کشوری دست دوستی به طرف ایران دراز کند دست و او را به گرمی می‌فشاریم و هر کشوری بخواهد دست تعدی دراز کند دست او قطع خواهد شد.

وی افزود: به دنبال توسعه روابط با ژاپن هستیم و یکی از کارهایی که در دولت دنبال کردیم آزدسازی پول‌های مسدود شده است. توصیه ما به دولت ژاپن این است که مستقل زندگی کند و تحت تاثیر آمریکایی‌ها نباشد و اگر ما پولی آنجا به امانت گذاشتیم در مورد آن تحت تاثیر دیگران تصمیم نگیرد. حتما این مبالغ در هر جای دنیا هست باید در داد و ستد به ایران برگردد.  ما قبل اعلام کردیم که پول بلوکه شده تنها در کره داشتیم، در جاهای دیگر در اختیار بانک مرکزی است و پول مسدود شده به آن معنا در سایر کشورها نداریم و بانک مرکزی به پول‌ها در سایر کشورها اشراف دارد.در وقت مقتضی به ژاپن سفر خواهم کرد و از مسئولان ژاپنی هم برای سفر به ایران دعوت کرده‌ایم.

 

 

 

 

مرتبط ها