کد خبر: 83633

لحظه‌شماری خمز برای گرفتن حکم اخراج

همدانی: مشکل تراکتور این است که بزرگتر ندارد

تراکتور با وجود همه هزینه‌های هنگفتی که در فصل نقل و انتقالات داشت فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر را ناامید‌کننده آغاز کرد و در بازی پلی آف هم با نتیجه سه بر یک مقابل شارجه امارات بازنده شد تا نتواند از این سهمیه ایران دفاع کرده و خودش را به رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا برساند.

حمیدرضا اسکندری خبرنگار گروه ورزش: تراکتور با وجود همه هزینه‌های هنگفتی که در فصل نقل و انتقالات داشت فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر را ناامید‌کننده آغاز کرد و در بازی پلی آف هم با نتیجه سه بر یک مقابل شارجه امارات بازنده شد تا نتواند از این سهمیه ایران دفاع کرده و خودش را به رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا برساند. تیمی که قرار بود با خمز تبدیل به یک تیم مدعی در فصل جدید باشد، حالا نه‌تنها خوب نتیجه نگرفته، بلکه با حرف‌های عجیبی هم از سوی مربی اسپانیایی‌اش مواجه می‌شود. او مدعی است تیمی با بی‌هنری بسته‌اند و این یعنی اینکه او نقش اصلی را در این زمینه ایفا نکرده که خودش یک ضعف بزرگ برای مربی حرفه‌ای چون اوست. هرچند در این باره باخبر شدیم که او در زمان مذاکراتش با باشگاه تراکتور برای عقد قرارداد بلندمدت پذیرفته بود که در بستن تیم افراد دیگری هم باید دخالت داشته باشند و خودش نیز تعداد محدودی بازیکن می‌تواند بیاورد. 
درواقع این موضوع نقش مهمی در افزایش رقم قرارداد خمز و البته زمان آن -که تا سال 1405 است- داشت. طبق اطلاعات دریافتی ما رقم قرارداد خمز یک‌و‌نیم میلیون دلار برای این فصل است که برای فصول آینده 20 درصد به آن (برای هر فصل) اضافه می‌شود. البته این رقم جدا از آپشن‌های موجود در قرارداد خمز است. باشگاه تراکتور اگر بخواهد سرمربی اسپانیایی خود را اخراج کند باید تا پایان قرارداد سه‌ساله‌اش دستمزد او را پرداخت کند. اتفاقی که خمز به‌شدت از آن استقبال می‌کند. در همین راستا مدیریت باشگاه تراکتور در برکناری سرمربی‌اش خیلی باید بااحتیاط عمل کند. 
اما درخصوص اتفاقات پیرامون باشگاه پرطرفدار تراکتور ستار همدانی که سابقه مربیگری در این تیم را هم در کارنامه مربیگری خود دارد به سوالات «فرهیختگان» پاسخ داد.

 تراکتور هنوز زنده است
همدانی در ابتدا درباره شرایط پیش‌آمده برای تراکتور گفت: «متاسفانه تراکتور فصل را خوب شروع نکرد و دلیل این اتفاق را در چند بخش می‌توان جست‌وجو کرد؛ اول اینکه تیم تغییرات زیادی داشته و هنوز به آن شکل که باید به هماهنگی و انسجام تیمی نرسیده است. در سوی دیگر اعتقاد شخصی من این است که تیم تمرینات پرفشاری را پشت سر گذاشته و بدن بازیکنان به‌اصلاح فوتبالی هنوز ول نکرده و سنگین بازی می‌کنند. آنچه مشخص است بازیکنان از نظر کیفی خوب هستند و مطمئنا بازی به بازی بهتر خواهند شد. شاید اگر در زمان دیرتری بازی پلی‌آف را برگزار می‌کردند در شرایط بهتری به‌مصاف حریف اماراتی خود می‌رفتند. اما به‌هرحال تیم از آسیا کنار رفته و این به‌منزله پایان کار نیست. تراکتور هنوز زنده است و اطمینان دارم که در هفته‌های آتی مسیر خودش را پیدا کرده و به تیمی تبدیل خواهد شد که هواداران آرزو دارند.»

 اسدی را راحت از دست دادند
وی با بیان اینکه تراکتور در خط حمله آنچنان که باید حریفان خود را تحت‌فشار نمی‌گذارد، عنوان کرد: «انتظار من این بود که باشگاه تراکتور به‌راحتی اجازه جدایی رضا اسدی را ندهد که متاسفانه این اتفاق رخ داد. الان هم عبدی را به‌خدمت گرفته‌اند که بازیکن خوبی به نظر می‌آید و در چند بازی پرسپولیس توانایی خود را نشان داد اما به‌عقیده من تراکتور برای آنکه در خط حمله بتواند حریفانش را حسابی تحت‌فشار قرار دهد باید یکی از هافبک‌های خارجی‌اش را کنار بگذارد و به جای او یک مهاجم تمام‌عیار به خدمت بگیرد. اتفاقی که اگر رخ دهد این تیم می‌تواند در جمع مدعیان لیگ قرار بگیرد.»
 پورحمیدی نیاز به حمایت بیشتر دارد
این کارشناس فوتبال درمورد عملکرد ضعیف حسین پورحمیدی یادآور شد: «با شناختی که از این دروازه‌بان دارم، اعتقادم این است که نتایج ضعیف تیم روی او تاثیر منفی گذاشته است. پورحمیدی از لحاظ روحی و روانی آنقدری قوی نیست که در شرایط بحرانی بتواند خودش را بالا بکشد و برعکس خودش را می‌بازد. در شرایط فعلی هم فقط نتایج خوب تراکتور در بازی‌های آینده می‌تواند پورحمیدی را به شرایط روحی خوبی برساند. البته به شرطی که از او حمایت بیشتری در تیم شود و کمکش کنند روحیه‌اش را نبازد.» 

 نبود فرمانده در زمین مشهود است
همدانی خاطرنشان کرد: «یکی از مواردی که برای تیم‌های بزرگ خیلی‌مهم است، حضور یک لیدر و فرمانده در زمین است؛ بازیکنی که بتواند در مواقعی که تیم نیاز به آرامش و روحیه دارد، این کار را به نحو احسن انجام دهد. متاسفانه چنین بازیکنی را در ترکیب تراکتور و حتی روی نیمکت نمی‌بینم. در همین بازی با شارجه در یک صحنه از بازی زمانی که تیم نیاز به آرامش داشت، بازیکن باتجربه‌ای مثل شجاع خلیل‌زاده، با یک دفع اشتباه و در ادامه حرکات اشتباهش تمرکز تیم را بر هم زده و باعث شده شارجه به گل برسد، درحالی‌که از چنین بازیکنی در این سطح انتظار رفتار متفاوتی می‌رفت یا همین هفته گذشته بعد از بازی تراکتور و پرسپولیس شاهد آن اظهارنظرهای عجیب از سوی حسین‌زاده بازیکن جوان تیم بودیم. مسلما اگر تیم در زمین یا حتی روی نیمکت یک بزرگ‌تر خوب داشت این اتفاقات را شاهد نبودیم. حتما نیاز است که در این مورد فکر اساسی در تیم شود.» 

 حال تیم خوب نیست
وی در خاتمه راجع به اینکه خمز مدعی شده که تیم را خودش نبسته است، افزود: «به بعضی از بحث‌ها نمی‌خواهم ورود کنم اما کاملا مشخص است که یکسری حواشی اطراف تیم وجود دارد و این مسائل باعث شده حال تیم آن‌طور که باید خوب نباشد. آنچه مشخص است ابزار در تیم وجود دارد و باید با تدابیر و اندیشه‌های درست حواشی را از کنار تیم تراکتور دور کرد. هواداران تراکتور که تا الان نشان داده‌اند پرطرفدارترین تیم لیگ هستند باید همچنان به تیم محبوب‌شان کمک کنند تا در مسیر خوبی به حرکتش ادامه دهد.»

مرتبط ها