کد خبر: 83592

ساسان خداپرست در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

شرایط تیم ملی از لیگ ملت‌ها بهتر است

ساسان خداپرست، ملی‌پوش و کاپیتان سابق تیم ملی و مربی والیبال ایران در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص شرایط تیم ملی والیبال کشورمان در مرحله مقدماتی و مسیر تیم کشورمان برای قهرمانی در این مسابقات صحبت کرد.

مهدی منصرف، خبرنگار: بیست‌و‌دومین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا از روز شنبه هفته‌جاری در شهر ارومیه آغاز شد و تیم ملی کشورمان در دو دیدار ابتدایی خود در گروه A مسابقات مقابل تیم‌های هنگ‌کنگ و عراق به برتری دست یافت. ملی‌پوشان کشورمان ابتدا روز یکشنبه در نخستین دیدار خود با نتیجه 3 بر صفر موفق به پیروزی مقابل هنگ‌کنگ شدند و در ادامه روز دوشنبه با نتیجه 3 بر یک عراق را مغلوب کردند.با پایان مرحله مقدماتی تیم‌های ایران، عراق، ژاپن، تایلند، چین، اندونزی، چین‌تایپه، بحرین، قطر، هند، کره‌جنوبی و پاکستان با کسب رتبه‌های اول و دوم گروه‌های خود به مرحله بعدی صعود کردند. همچنین برنامه نخستین مرحله حذفی مسابقات نیز اعلام شد و تیم ملی کشورمان امروز به مصاف پاکستان خواهد رفت.ساسان خداپرست، ملی‌پوش و کاپیتان سابق تیم ملی و مربی والیبال ایران در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص شرایط تیم ملی والیبال کشورمان در مرحله مقدماتی و مسیر تیم کشورمان برای قهرمانی در این مسابقات صحبت کرد که گزیده صحبت‌های او را در ادامه می‌خوانید:

*بازی نخست مقابل هنگ‌کنگ با توجه به سطح کیفی این تیم چندان قابل صحبت نیست. تیم‌های شرق که سرآمد آنها ژاپن است، سرعت را در والیبال دارند و شمه‌هایی از سرعت نیز در تیم هنگ‌کنگ بود ولی از نظر تکنیکی و تاکتیکی این تیم در سطح ما نبود که بخواهیم تحلیلی داشته باشیم.

*ژاپن می‌خواهد قهرمانی را از ایران پس بگیرد.

* بهترین فرصت برای پنجمین قهرمانی در والیبال آسیاست.

*در فوتبال می‌گویند هواداران یار دوازدهم هستند و ما در والیبال می‌گویم آنها یار هفتم و هشتم هستند.

*مدال‌ بازی‌های آسیایی مدال کم‌اهمیتی نیست و قهرمان آسیا از کیفیت بالاتری برخوردار است.

برای خواندن متن کامل گفت‌وگو اینجا را بخوانید. 

 

مرتبط ها