کد خبر: 83512

بررسی وضعیت تراکتور پیش از جدال حساس با الشارجه

نقشه‌های خمز برای آسیا

تیم تراکتور از ساعت 19:30 امروز و در ورزشگاه یادگار امام‌(ره) تبریز و در یک بازی حساس در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الشارجه امارات می‌رود. پیروز این مسابقه در سید چهارم مسابقات قرار می‌گیرد. ایرانی‌ها امیدوارند تراکتور بعد از دو هفته ناکامی در لیگ برتر این بار در لیگ قهرمانان آسیا به یاری ستارگانش بتواند پیروز میدان شود و به همراه پرسپولیس، سپاهان و نساجی در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود. 

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: تیم تراکتور از ساعت 19:30 امروز و در ورزشگاه یادگار امام‌(ره) تبریز و در یک بازی حساس در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الشارجه امارات می‌رود. پیروز این مسابقه در سید چهارم مسابقات قرار می‌گیرد. ایرانی‌ها امیدوارند تراکتور بعد از دو هفته ناکامی در لیگ برتر این بار در لیگ قهرمانان آسیا به یاری ستارگانش بتواند پیروز میدان شود و به همراه پرسپولیس، سپاهان و نساجی در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود. 

الشارجه حریف دست و پا بسته‌ای برای تراکتور نیست. آنها اخیرا در اولین بازی لیگ امارات مقابل تیم فرهاد مجیدی به پیروزی 4 بر 3 رسیدند و نشان دادند به خوبی آماده پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا هستند. از این رو تراکتور اصلا در بازی امروز کار راحتی ندارد. این حریف اماراتی بازیکن باتجربه‌ای مثل کایو لوکاس، میرالم پیانیچ، پاکو آلکاسر و عثمان کامارا را نیز در ترکیب دارد. مربی رومانیایی الشارجه در سال 2021 تیمش را به دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رساند و چهار جام داخلی را بالای سر برد. 

شاید بیشترین نگرانی علاقه‌مندان به تیم تراکتور ناهماهنگی این تیم است. خمز و تیمش در دو هفته‌ای که گذشت دو بازی سخت مقابل تیم‌های سپاهان و پرسپولیس انجام دادند که در هر دو بازی علاوه‌بر شکست عملکرد ضعیف و پرانتقادی داشتند. با این حال تغییرات زیاد در تیم خمز فعلا اجازه نداده کسی به عملکرد او انتقاد کند و اغلب ناهماهنگی‌ها تیم تراکتور را به همین تغییرات زیاد ربط می‌دهند. البته این تیم در اردوهای پیش فصل عملکرد خوبی داشت و حتی در بازی‌های تدارکاتی که در ترکیه داشت به گواه شاهدان عینی خوب بازی کرد اما در لیگ برتر هنوز چیز خاصی از تراکتور ندیدیم. فوتبال‌دوستان ایرانی دوست ندارند تراکتور در بازی با الشارجه نیز اسیر این ناهماهنگی شود و امیدوارند با ارائه یک بازی خوب اولویت خود را در کسب نتیجه بگذارد. پیروزی در این بازی به معنی صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا است و قطعا خمز و شاگردانش به خوبی از اهمیت موضوع آگاه هستند. در واقع زنوزی به امید درخشش در آسیا برای تیمش این همه هزینه کرد. 
کاظم محمودی، بازیکن و مربی سابق تیم تراکتور در این مورد به «فرهیختگان» گفت: «تراکتور به دلیل تغییرات زیاد هماهنگی لازم را ندارد. تقریبا 80 درصد تیم عوض شده است. به نظر من هنوز به هماهنگی نرسیده و باید صبور باشیم. هرچند در بازی با پرسپولیس تغییراتی به وجود آمده بود و بهتر از سپاهان بودند. من فکر می‌کنم اگر بازی‌ با الشارجه را با موفقیت پشت سربگذارند این شرایط تغییر می‌کند و روند رو به رشد را حتی در لیگ برتر از تراکتور خواهیم دید.»

برای خواندن متن کامل گزارش، اینجا را بخوانید.

مرتبط ها