کد خبر: 83466

پرسپولیس برای جذب گلر خارجی پول ندارد

جذب مهاجم خارجی باز هم قربانی می‌گیرد

باشگاه پرسپولیس در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر یکی از باشگاه‌های پر خبر بوده است. از این جهت که این تیم هنوز به فعالیت‌های نقل‌وانتقالاتی خود پایان نداده و از طرفی نه اسپانسرش مشخص شده و نه توانسته به تعهدات مالی‌اش در قبال بازیکنان و مربیان خود عمل کند.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: باشگاه پرسپولیس در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر یکی از باشگاه‌های پر خبر بوده است. از این جهت که این تیم هنوز به فعالیت‌های نقل‌وانتقالاتی خود پایان نداده و از طرفی نه اسپانسرش مشخص شده و نه توانسته به تعهدات مالی‌اش در قبال بازیکنان و مربیان خود عمل کند. این عوامل در کنار هم، حواشی و مشکلات زیادی را برای قهرمان دو جام داخلی فصل گذشته به‌وجود آورده است. به هر حال چنین مساله‌ای برای یکی از نمایندگان کشورمان که قرار است از حیثیت فوتبال ایران در لیگ قهرمانان دفاع کند نمی‌تواند خوب باشد. 
شاید در کمتر سالی اتفاق افتاده بود که نقل و انتقالات پیش‌فصل پرسپولیس اینقدر پیچیده شده و اختلاف‌نظرهایی را در مجموعه این باشگاه به وجود بیاورد. اگرچه این داستان همچنان ادامه دارد و به قول گفتنی به جاهای حساسش نیز نزدیک شده است. 

نقش مربی سابق در یک انتقال جنجالی
کمتر هوادار پرسپولیسی انتظار داشت که این باشگاه در نقل‌وانتقالات تابستانی دو رقیب جدی خود در راه قهرمانی را تقویت کند. انتقال عیسی آل‌کثیر از پرسپولیس به سپاهان اگرچه چندان باعث تقویت این تیم اصفهانی به‌خاطر ترافیکش در خط حمله نشد، اما در عوض سرخپوشان را در خط حمله تضعیف کرد. انتقالی که می‌توانست بعد از هفته اول لیگ منتفی شود اما یحیی گل‌محمدی با بازگشت عیسی به تیمش مخالفت کرد. جالب اینکه هواداران پرسپولیس هنوز جدایی عیسی را فراموش نکرده بودند که با انتقال عبدی به تراکتور مواجه شدند. اما در این انتقال نقش مربی اسپانیایی سابق پرسپولیس هم پر‌رنگ بود. خواکین که در زمان حضور کالدرون در پرسپولیس دستیار او بود با توجه به شناختی که از عبدی داشت از خمز می‌خواهد او را در لیست خریدش قرار دهد. ناگفته نماند عبدی از زمان حضور کالدرون بود که فرصت خودنمایی در ترکیب پرسپولیس را پیدا کرد. مهاجم جوان قرمزها پس از نهایی شدن انتقالش از هفته سوم لیگ می‌تواند برای سرخپوشان تبریزی به میدان برود. 

چرا جذب سلمانی با تاخیر انجام شد؟
باشگاه پرسپولیس اواخر هفته گذشته به خواسته یحیی گل‌محمدی با مدیربرنامه‌های یاسین سلمانی وارد مذاکره شد. اما این مذاکرات برای چند روز متوقف شد به این دلیل که پرسپولیس متوجه شد برای جذب سلمانی باید تراز مالی‌اش را درست کند. نکته قابل توجه اینکه بعد از هفته اول لیگ باشگاه تراکتور خواهان مهدی عبدی می‌شود که رضا درویش به‌شدت با این انتقال مخالفت می‌کند. اما وقتی ماجرای سلمانی پیش می‌آید، یحیی گل‌محمدی از باشگاه پرسپولیس می‌خواهد با انتقال قرضی عبدی به تراکتور موافقت کنند تا تراز مالی این باشگاه برای جذب سلمانی میزان شود. در‌حقیقت پرسپولیس از انتقال عبدی سودی نبرد بلکه پول این انتقال صرف جذب یک هافبک که یاسین سلمانی باشد، شد. ناگفته نماند که قرارداد عبدی با باشگاه پرسپولیس 6 میلیارد تومان بود و قاعدتا سلمانی با رقم خیلی بیشتری سرخپوش شده است. در این میان باشگاه تراکتور هم مبلغ قابل توجهی برای این انتقال به همتای تهرانی خود پرداخت کرده است که البته هنوز این رقم به‌طور دقیق مشخص نیست. 

جذب مهاجم خارجی باز هم قربانی خواهد داد
اینکه چرا یحیی گل‌محمدی در‌حالی‌که تیمش در خط حمله با کمبود مهاجم مواجه است خواستار جدایی مهدی عبدی می‌شود؟ سوال خیلی از هواداران پرسپولیس است. اما جوابش واضح و روشن است که او با این کار بیشتر از هر زمان دیگری رضا درویش را تحت فشار قرار داد تا رضایت دهد که مهاجم خارجی بیاورد. این در‌حالی است که این انتقال بیش از یک میلیون دلار برای باشگاه پرسپولیس هزینه خواهد داشت. در چنین شرایطی باز هم تراز مالی باشگاه پرسپولیس با مشکل مواجه شده و به‌جای یک بازیکن باید دو بازیکن راهی تیم‌های دیگر شوند. در‌واقع در این انتقال فقط لیست بزرگسالان نباید خالی باشد بلکه تراز مالی ارائه شده به سازمان لیگ از آن مهم‌تر است. این یعنی اینکه جذب مهاجم خارجی برای پرسپولیس باز هم قربانی خواهد داد و عبدی آخرین قربانی آن نخواهد بود. 

پرسپولیس به سپاهان بازیکن نمی‌دهد
در هفته‌های اخیر صحبت از خروج بازیکنانی چون وحدت حنانوف، سینا اسدبیگی، فرشاد فرجی و... از لیست سرخپوشان زیاد مطرح شده است. در همین راستا باشگاه‌های نساجی، سپاهان، ذوب‌آهن، گل‌گهر و... . برای جذب این نفرات اعلام آمادگی کرده‌اند. در این مورد با خبر شدیم که سپاهان بدش نمی‌آید حنانوف و سینا اسدبیگی یا حداقل یکی از آنها را به خدمت بگیرد. انتقالی که موضع باشگاه پرسپولیس در قبال آن کاملا منفی است. از این جهت که سپاهان تحت هیچ شرایطی برای انتقال شهریار مغانلو به پرسپولیس چراغ سبز نشان نداد و حالا سرخپوشان می‌خواهند این اقدام آنها را تلافی کنند. بدون‌شک اگر مغانلو به پرسپولیس می‌آمد این تیم دچار این همه حواشی و مشکل نشده بود. به هر صورت سرخپوشان به رقیب اصفهانی خود بازیکن بده نیستند مگر اینکه پیشنهاد مالی آنها فراتر از حد تصور باشد. 

جذب گلر خارجی منتفی شد؟
رضا درویش هفته گذشته از حضور ننکا دروازه‌بان 19‌ساله برزیلی در ایران خبر داد اما الان که 5 روز می‌گذرد خبری از این دروازه‌بان برزیلی نیست. در این مورد با خبر شدیم که باشگاه برزیلی برای صدور رضایتنامه ننکا 100 هزار دلار را نقد می‌خواهد در‌صورتی‌که باشگاه پرسپولیس پولی برای این انتقال ندارد. با توجه به همین مساله این باشگاه مذاکرات خود در این انتقال را متوقف کرده است. مساله‌ای که اصلا به مذاق یحیی خوش نیامده و او همچنان پیگیر این انتقال است. ناگفته نماند رضا درویش به مانند علیرضا بیرانوند اعتقاد دارد که گلر 19‌ساله خارجی به کارشان نمی‌آید و پرسپولیس خودش دروازه‌بان‌های جوان بهتری را روی نیمکت دارد و در عوض پول جذب گلر خارجی باید به اعضای تیم که هنوز پاداش‌های فصل پیش خود را نگرفته‌اند، پرداخت شود. ناگفته نماند باشگاه پرسپولیس هنوز به بوژیدار رادوشویچ گلر خارجی خود که تا سال آینده قرارداد داشت بدهکار است و باید پول قرارداد این فصل او را هم بدهد. دروازه‌بانی که بعد از 5 سال حضور در جمع سرخپوشان به‌خاطر اختلاف با داوود فنایی مربی وقت پرسپولیس، رفتنی شد. 

مرتبط ها