کد خبر: 83454

جلال چراغپور در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

بازیکن را تیم خودش نمی‌خواهد اما چند مشتری دارد!

درخصوص رقابت‌های لیگ برتر، وضع قوانین ناگهانی در فوتبال و آخرین وضعیت استقلال و پرسپولیس از دیدگاه فنی دقایقی به جلال چراغپور به گفت‌وگو پرداختیم.

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: از زمان آغاز رقابت‌های لیگ برتر دو هفته سپری شده و به قول جلال چراغپور، کارشناس فوتبال ایران -که متفاوت‌تر از سایرین فوتبال را می‌بیند و درباره‌اش صحبت می‌کند- مجموعه‌ای از اتفاقات باعث شده با سپری شدن همین دو هفته، بوم نقاشی فصل فوتبال ما ترسیم شود؛ یعنی به‌طور مثال اینکه چه تیم‌هایی شانس سقوط یا قهرمانی هستند از روی این بوم از همین حالا از نظر این کارشناس و اهالی فوتبال مشخص هستند. 
درخصوص رقابت‌های لیگ برتر، وضع قوانین ناگهانی در فوتبال و آخرین وضعیت استقلال و پرسپولیس از دیدگاه فنی دقایقی به جلال چراغپور به گفت‌وگو پرداختیم.  گزیده صحبت‌های او را در ادامه می‌خوانید:

*یک تیم می‌گوید که من فلان بازیکن را نمی‌خواهم و یک تیم دیگر باعجله می‌گوید من همان بازیکن را می‌خواهم و این یک امر استثنایی است که فقط در لیگ ما شاهد آن هستیم.

*درواقع بازیکنانی را در لیگ‌مان شاهد هستیم که بازار و مشتری داشته باشد اما تیم خودش این بازیکن را نخواهد و در ازایش بازیکنی از تیم حریف را بخواهد که باشگاهش او را نخواهد.

*شرایط طوری شده که در بسیاری از بازی‌ها با یک گل هم می‌توان به برتری رسید، به شرطی که گل نخورید. به همین دلیل است که الان مدافعان ما قیمت‌دار شده‌اند. 

*همین الان با یک نگاه به جدول بعد از بازی دوم می‌توانید پیش‌بینی کنید چه تیم‌هایی سقوط می‌کنند یا چه تیم‌هایی وسط جدول می‌مانند و چه تیم‌هایی شانس قهرمانی دارند.

*چرا برای دعوت شدن یا نشدن یک بازیکن به تیم ملی تا این اندازه عوامل جنجالی داریم؟ اصلا یعنی چه؟ چه اتفاقاتی در فوتبال ما می‌افتد که امیدواریم به خیر و خوشی بتوانند حلش کنند. 

برای خواندن متن کامل گفت‌وگو اینجا را بخوانید. 

مرتبط ها