کد خبر: 83410

پیولی پس از منتفی شدن خرید طارمی به سراغ دیگر ستاره ایرانی رفت

دوباره روسونری - سردار

نشریه بیلد آلمان که معمولا اخباری معتبر را منتشر می‌کند روز گذشته از توافقات اولیه میلانی‌ها با آزمون برای حضور در این تیم خبر داد و نوشت حالا باید دو باشگاه بر سر مبلغ این قرارداد به توافق برسند.

برای سردار آزمون حضور در بایرلورکوزن چندان خوب پیش نرفت و این مهاجم گلزن که در لیگ روسیه توانسته بود نامی برای خود دست‌و‌پا کند و حتی با درخشش در زنیت عنوان آقای گلی لیگ این کشور را نیز به‌دست آورده بود نتوانست در بوندس‌لیگا این روند را ادامه دهد. البته شاید تغییر سرمربی، افت تیم در مقطعی از فصل قبل و همچنین مصدومیتی که نصیبش شد بیشترین تاثیر را در جا نیفتادن او در ترکیب تیمش داشت. البته در اواخر فصل قبل آزمون توانست بیشتر به تیمش کمک کند و با توجه به روندی که داشت به نظر می‌رسید امسال می‌تواند یکی از نفرات اصلی تیم ژابی آلونسو باشد. ماندن او در لورکوزن می‌تواند بسیار به فوتبالش کمک کند بخصوص که از سرمربی جوان این تیم به عنوان یکی از مربیان آینده‌دار فوتبال اروپا نام برده می‌شود و ایده‌های او بسیار مورد توجه قرار گرفته است. 
با این حال مصدومیتی که در یکی از تمرینات اخیر لورکوزن نصیب سردار آزمون شد شرایط پیچیده‌ای را برایش رقم زد. لورکوزنی‌ها در اردوی تدارکاتی اتریش بودند که مهاجم ایرانی مجبور شد به‌سرعت به آلمان برگردد تا روند بهبود آسیب‌دیدگی‌اش را پیگیری کند. در ابتدا به نظر می‌رسید این مصدومیت ممکن است مدت نسبتا زیادی او را از ترکیب تیمش دور نگه دارد اما گفته می‌شود روند بهبود مصدومیت او بسیار سریع پیش می‌رود و تا پیش از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی که حدود 10 روز دیگر خواهد بود می‌تواند تیمش را در مسابقات همراهی کند.

 دوباره آزمون
در چنین شرایطی نشریه بیلد آلمان که معمولا اخباری معتبر را منتشر می‌کند روز گذشته از توافقات اولیه میلانی‌ها با آزمون برای حضور در این تیم خبر داد و نوشت حالا باید دو باشگاه بر سر مبلغ این قرارداد به توافق برسند. این نخستین بار نیست که یک مهاجم ایرانی به روسونری لینک می‌شود و ظاهرا مدیران و سرمربی این تیم علاقه زیادی به دو گلزن تیم ملی ایران دارند. نخستین بار در سال 2020 بود که بحث حضور آزمون در سن‌سیرو مطرح شد. در آن مقطع زمانی سردار در زنیت می‌درخشید و به همین دلیل مورد توجه تیم‌های مطرح اروپایی از جمله میلان قرار گرفت. از سوی دیگر روسونری برای زلاتان ابراهیموویچ که به نظر می‌رسید در سال‌های آخر فوتبالش قرار دارد بدنبال جانشینی مناسب بود و یکی از گزینه‌های آنها سردار آزمون بود. در آن مقطع پیولی نتایج خوبی کسب نکرده بود و گفته می‌شد رالف رانگنیک آلمانی جانشین او خواهد شد و یکی از اصلی‌ترین گزینه‌هایش برای تقویت خط‌حمله تیم هم سردار آزمون است. اما در اواخر فصل میلان به لطف درخشش زلاتان نتایج درخشانی گرفت و همین موضوع باعث شد تا سرمربی تیم در سمتش ابقا شده و انتقال سردار در آن مقطع هم منتفی شد. 
با شروع نقل و انتقالات تابستانی امسال هم میلان که نیاز به حداقل یک مهاجم داشت و سخت بدنبال تقویت خط‌حمله خود بود گزینه‌های مختلفی را برای این پست زیر نظر داشت که یکی از آنها مهدی طارمی بود. آقای گل فصل قبل لیگ پرتغال تنها یک فصل از قراردادش با پورتو باقی مانده است و همین موضوع باعث شد تا تیم‌هایی چون میلان، اینتر و تاتنهام به سراغ خرید او بروند. البته در این میان پورتو هم به‌راحتی حاضر به از دست دادن ستاره تیمش نبود و رقم بالایی را برای فروش او درخواست کرد که باعث عقب‌نشینی مشتریانش شد. به این ترتیب میلان هم که از خرید او ناامید شد اما به سراغ دیگر ستاره خط‌حمله تیم ملی ایران رفت.
اگر چه فابرتزیو رومانو، خبرنگار مشهور ایتالیایی مدتی پیش خبر داده بود که سردار ممکن است به زنیت برگردد و در این زمینه توافقاتی نیز انجام شده اما تا اینجا که چنین اتفاقی نیفتاده و از دیروز رسانه‌های مختلف اکثرا به نقل از بیلد خبر پیوستن احتمالی آزمون به میلان را منتشر کرده‌اند. حتی فلورین پلتنبرگ، خبرنگار اسکای هم نوشت که میلانی‌ها به خرید آزمون علاقه دارند و اگرچه این مهاجم 28 ساله که علاقه زیادی به این جابه‌جایی دارد اما هنوز توافقی بین دو باشگاه صورت نگرفته است. 
سایت نووستی روسیه نیز درباره این شایعات نوشته است: «مسی ایرانی که این روزها در بایرلورکوزن حضور دارد احتمالا فصل آینده با پیراهن میلان به میدان خواهد رفت. او که در طول دوران حضورش در این تیم آلمانی 44 بازی انجام داده و فقط 5 گل به ثمر رسانده، در زنیت یکی از بهترین‌های تیمش بود اما از زمان حضور در بوندس‌لیگا نتوانسته نمایش خوبش در روسیه را تکرار کند. میلانی‌ها حالا برای خط‌حمله خود و در کنار اولیویه ژیرو به یک مهاجم نیاز دارد که یکی از مهمترین گزینه‌های آنها آزمون است.»
باید دید با وجود اینکه این بازیکن در آلمان نتوانست نمایش قابل‌قبولی داشته باشد آیا حضورش در یکی از بهترین تیم‌های فوتبال ایتالیا که ستاره‌های نامداری را همیشه در ترکیب خود داشته می‌تواند به بهتر شدن شرایطش کمک کند یا نه. از سوی دیگر لورکوزن هم که این فصل با آلونسو بدنبال کسب سهمیه لیگ قهرمانان است و می‌خواهد یکی از 4 رتبه بالای جدول را تصاحب کند با مصدومیت پاتریک شیک، مهاجم گلزن و اهل جمهوری چک خود و همچنین آزمون، یک مهاجم جوان نیجریه‌ای بنام ویکتور بونیفیس را به خدمت گرفت.

مرتبط ها