کد خبر: 83404

قالیباف در نشست سالانه تحکیم به سوالات دانشجویان پاسخ داد؛

سوال از مجلس در صحن دانشگاه

چهلمین نشست پایان‌دوره دفتر تحکیم وحدت، از 23 تا 27 مردادماه در پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی با شعار آرمانگرایی در حکمرانی، واقع‌نگری در حکومتداری و تحکیم مردمسالاری دینی برگزار شد.

چهلمین نشست پایان‌دوره دفتر تحکیم وحدت، از 23 تا 27 مردادماه در پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی با شعار آرمانگرایی در حکمرانی، واقع‌نگری در حکومتداری و تحکیم مردمسالاری دینی برگزار شد. دفتر تحکیم وحدت در این چهار روز میزبان کارشناسان و مسئولانی چون  حسینی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، حسینعلی شهریاری، نماینده مجلس و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان، عباس شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و برخی از ادوار این تشکل بود. در روز پایانی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی میهمان ویژه این نشست بود. 
یکی از موضوعات جنجالی این روزها که برخی از دانشجویان نسبت به آن جبهه گرفته‌اند، عزل معاون سیاسی وزیر کشور است. خبرهای این چند روز حاکی از آن است که تجمعات دانشجویی در راستای اعتراض به این اتفاق شکل گرفته است. پای صحبت‌ها درباره عزل معاون سیاسی به نشست قالیباف با دانشجویان نیز کشیده شد. برای مثال دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی درخصوص عزل معاون سیاسی کشور صحبت به میان آورد و گفت: «کدام طرح، لایحه و مطالبه چنین با پشتکار پیش رفته است. آیا درست است که بابت بخشنامه، وزیر کشور را تا لبه استیضاح برده و حتی حادثه تروریستی نتوانست آنها را قانع کند که استیضاح را 48 ساعت عقب بیندازند؟» 

در ادامه محسن احمدلو، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام به بیانیه معاون سیاسی وزیر کشور بعد از عزل اشاره کرد و گفت: «در این بیانیه آمده که اصرار شما باعث عزل وی شده است. شما با وجود اصلاح بخشنامه و نهی رهبری در تحت فشار قرار دادن دولت چرا چنین کاری کرده‌اید. به نظر می‌رسد نقش نظارتی مجلس دچار اختلال شده است. نماینده‌ای برای دریافت پست ریاست دیوان محاسبات دچار نقص مدرک بود اما به آنجا رفت و اکنون به وزارت راه رفته است.» 
امیرحسین کمانکش، دبیر انجمن اسلامی امیرکبیر نیز درباره این اتفاق عنوان کرد: «در چند روز گذشته به شکل واضحی مشخص شد شما در جریان عزل معاون سیاسی وزارت کشور نقش اصلی را داشتید و حتی طرح استیضاح وزیر در شب حمله تروریستی در شیراز را کلید زدید و به دنبال ضربه نهایی بودید که این فرصت حمله به خاطر ابلاغ یک نامه درست به استانداران بود.» 

برای خواندن متن کامل این گزارش اینجا را بخوانید.

مرتبط ها