کد خبر: 83359

پیشنهادهایی به رئیس جدید بسیج دانشجویی؛

مرجعیت فکری را احیا کنید

بسیج دانشجویی که یادگار ماه‌های آخر زندگی بنیانگذار انقلاب است‌، در آذرماه امسال 35ساله می‌شود. این مجموعه که یکی از مهم‌ترین و پرنفوذترین تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌های کشور به شمار می‌رود، تنها به درون دانشگاه‌ها محدود نشد و در عرصه‌های مختلف حل مسائل کشور از حوزه‌های عمرانی گرفته تا صنعتی و فرهنگی ورود کرده تا به زعم خود بتواند نقشی در رفع چالش‌های این مرز و بوم داشته باشد.

فاطمه طاری‌بخش، خبرنگار گروه دانشگاه: بسیج دانشجویی که یادگار ماه‌های آخر زندگی بنیانگذار انقلاب است‌، در آذرماه امسال 35ساله می‌شود. این مجموعه که یکی از مهم‌ترین و پرنفوذترین تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌های کشور به شمار می‌رود، تنها به درون دانشگاه‌ها محدود نشد و در عرصه‌های مختلف حل مسائل کشور از حوزه‌های عمرانی گرفته تا صنعتی و فرهنگی ورود کرده تا به زعم خود بتواند نقشی در رفع چالش‌های این مرز و بوم داشته باشد. تشکلی که در سطح کلان، سازمانی به همین نام دارد که ذیل سازمان بسیج مستضعفین فعالیت می‌کند؛ سازمانی که در لانه جاسوسی سابق یا همان مجتمع فرهنگی 13 آبان امروز مستقر است. این سازمان تا امروز 12 مسئول را از بدنه دانشجویی در رأس خود داشته و هفته گذشته هادی قاسمی با حکم سردار سلامی به‌عنوان رئیس این سازمان معرفی شد تا از این طریق شرایط مدیریتی جدیدی در یکی از مهم‌ترین سازمان‌های مرتبط با فعالیت‌های دانشجویی ایجاد شود. او چهره نام‌آشنایی برای دانشجویی بسیج محسوب می‌شود و پیش از این مسئولیت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ و مسئولیت اردوهای دانشجویی روایت پیشرفت را برعهده داشته است.

ادوار و فعالان تشکل‌های دانشجویی در آغاز دوران جدید بسیج دانشجویی پیشنهاداتی به رئیس جدید این سازمان داشتند که در ادامه  گزیده صحبت‌هایشان را می‌خوانید.

امین سلیمی، دبیر اسبق تبیین مواضع بسیج دانشجویی: شرایط جدید برنامه‌ریزی دقیق تربیت  نیرو نیاز دارد. ما در حوزه آموزش عقب هستیم.

علی دهقان، دبیر اسبق اتحادیه دفتر تحکیم وحدت: بازیابی هویت بسیج در اولویت باشد.

امین اقرلو، مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران‌:بسیج دانشجویی نباید دچار انقطاع نسلی شود.

امیرحسین پناهی، دبیر سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل: شعار مساله‌محوری جامع‌نگری بسیج دانشجویی را کم کرد.

وحید زارع، مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز: نقش زنان در بسیج دانشجویی بازتعریف شود.

علیرضا قاسم‌زاده، مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت: رئیس جدید مرجعیت فکری را به سازمان برگرداند.

پیام مرادی، دبیر اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل: بازتاب رسانه‌ای فعالیت بسیج دانشجویی تقویت شود.

 

برای خواندن متن کامل گفت و گو اینجا را بخوانید.

 

مرتبط ها