کد خبر: 83224

سپاهان چقدر به او نیاز داشت؟!

عیسی و روزهای سخت در اصفهان؛ نقطه قوت یا پاشنه آشیل؟

سپاهان، چقدر به آل کثیر نیاز داشته است؟  آیا او یک نقطه قوت برای این فصل سپاهان به شمار می‌رود؟ یا خرید او ممکن است در نهایت به یک پاشنه آشیل برای باشگاه تبدیل شود؟

فرهیختگان: باشگاه سپاهان با هر ترفندی، قرارداد عیسی آل کثیر را برای فصل جدید لیگ برتر ثبت خواهد کرد. با این حال آیا این خرید، ارزش به خطر انداختن آینده باشگاه را داشته است؟ اخیرا فاش شده است که سپاهان برای حفظ همه خریدهای این فصل، تنها بخش کوچکی از رقم قراردادهای این بازیکنان را برای امسال ثبت کرده و بخش مهمی از سقف بودجه فصل آینده باشگاه، از همین حالا فقط با قرارداد چند بازیکن پر شده است. آن‌ها برای بازیکنی مثل عیسی، رقم قابل توجهی پرداخته‌اند اما سوال اینجاست که سپاهان، چقدر به آل کثیر نیاز داشته است؟  آیا او یک نقطه قوت برای این فصل سپاهان به شمار می‌رود؟ یا خرید او ممکن است در نهایت به یک پاشنه آشیل برای باشگاه تبدیل شود؟

عیسی، یک گلزن تمام‌عیار است. بازیکنی که اگر درخشش‌اش در چند بازی خاص از فصل گذشته نبود، شاید پرسپولیس قهرمانی لیگ برتر را تقدیم رقبا می‌کرد. او ستاره سختکوشی است که بارها غیرممکن را به ممکن تبدیل کرده است. با این حال تیم مورایس، تنها با یک مهاجم مرکزی بازی می‌کند و در این پست، بهترین گلزن فصل گذشته لیگ برتر یعنی شهریار مغانلو و یکی از بهترین مهاجمان فوتبال ایران یعنی کاوه رضایی را در اختیار دارد. چقدر ممکن است آن‌ها در طول فصل به مهاجم نوک دیگری نیاز پیدا کنند؟ این در حالی است که طلایی‌ها در خط هافبک، با مشکلات زیادی روبرو هستند. محمد کریمی حتی اگر مصدومیت را پشت سر بگذارد و دوباره در اوج آمادگی به ترکیب تیم برگردد، نمی‌تواند در کنار محمد قربانی در کار انتقال بازی به خط حمله چندان موفق عمل کند. در حقیقت خلاء یک هافبک میانی با قابلیت انتقال بازی در این تیم حس می‌شود و خرید چنین بازیکنی خیلی بیشتر از عیسی می‌توانست به سپاهان کمک کند. هر چند که شاید هم یکی از فلسفه‌های امضای قرارداد با آل کثیر، تضعیف یکی از رقبای مستقیم در مسیر قهرمانی لیگ برتر باشد. کاری که در فوتبال حرفه‌ای، مرسوم است و بایرنی‌ها در آلمان همیشه انجام‌اش می‌دهند. به هر حال در اصفهان همه چیز برای عیسی سخت به نظر می‌رسد. او کار دشواری دارد تا ثابت کند خریدش، یک تصمیم نتیجه‌بخش برای سپاهان بوده است.

مرتبط ها