کد خبر: 83182

«فرهیختگان» وضعیت بلیت هواپیما و رومینگ موبایل دو سفر را بررسی می‌کند؛

ستاد تسهیلات سفر به آنتالیا فعال‌تر از ستاد اربعین

اگر همین حالا که درحال خواندن این گزارش هستید و یکباره قصد سفر به عتبات را داشته باشید، با یک جست‌وجوی کوچک در سایت‌‌های فروش بلیت متوجه خواهید شد که هیچ بلیت پروازی تا آخر شهریور به نجف یا به بغداد موجود نیست.

زینب مرزوقی، خبرنگار گروه جامعه: چند دهه‌ای می‌شود که زیارت و مناسک اربعین حسینی به یک فرهنگ میان ما ایرانی‌ها تبدیل شده است. از این گذشته، بسیاری از کشورهای آسیایی غیرهم‌مرز با عراق، کشورهای اروپایی و حتی آفریقایی برای ورود به خاک عراق و آغاز پیاده‌روی اربعین؛ مرزهای کشورمان را انتخاب می‌کنند. بدیهی است که ارائه برخی خدمات کاملا جهادی از سوی مردم بوده و برخی دیگر نیازمند تمهیدات و تصمیمات بین‌دستگاهی و ارگانی است. به نظر می‌رسد در این سال‌ها باید تلاش می‌شد تا کمبودهای هرساله برطرف شود و زائران هرسال از یک مشکل مشخص رنج نبرند. گره‌گشایی از زائران حضرت اباعبدالله در ایام اربعین توفیقی است که نصیب مسئولان ایرانی شده است و کم‌توجهی به برخی مشکلات یا عدم کنترل وضعیت، کم‌لطفی به زائران سیدالشهداست. 
یکی از وعده‌های داده‌شده، بسته‌های ویژه اربعین برای زائران است. بسته رومینگ ارائه شده از اپراتور همراه اول برای زائران با یک گیگ اینترنت 290 هزار تومان، همچنین اینترنت بین‌المللی نامحدود 7 روزه عراق با سیاست مصرف منصفانه تا 3 گیگابایت + 15 دقیقه مکالمه 290 هزار تومان، بسته 45 دقیقه مکالمه 7 روزه رومینگ عراق + 45 پیامک هدیه 600 هزارتومان، بسته 15 دقیقه مکالمه 7 روزه رومینگ عراق 150 هزارتومان، بسته دیتا 1 گیگ 7 روزه عراق، قابل استفاده در اپراتور‌های آسیا‌سل و کورک و زین 290 هزارتومان و بسته دیتای 300 مگ 7 روزه عراق، قابل استفاده در اپراتور‌های آسیا‌سل و کورک و زین 150 هزارتومان و بسته نامحدود دیتای رومینگ 30 روزه با سیاست مصرف منصفانه تا 30 گیگابایت قابل استفاده در اپراتور‌های آسیا‌سل و کورک و زین 1 میلیون و 990 هزار تومان است. 

برای خواندن متن کامل گزارش اینجا را بخوانید.

مرتبط ها