کد خبر: 83177

برابری ایران و عربستان

صفر تا صد قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا

قرعه کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا روز پنج‌شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲ در شهر کوالالامپور مالزی برگزار خواهد شد و نمایندگان ایران حریفان خود را در این رقابت‌ها خواهند شناخت.

ایران و عربستان در بین کشورهای غرب آسیا با ۳+۱، بیشترین سهمیه را برای فصل پیش رو که با فرمت جدید برگزار خواهد شد تصاحب کرده‌اند.
سهمیه‌بندی کشورها در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ غرب لیگ قهرمانان آسیا به گونه‌ای است که عربستان ۳+۱؛ ایران ۳+۱؛ قطر ۲+۲؛ ازبکستان ۲+۲؛ امارات ۱+۲؛ اردن ۱+۱ از غرب‌آسیا است.بر اساس سیدبندی این رقابت‌ها که از قبل توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص شده، برندگان بازی‌های مرحله پلی آف تیم‌های حاضر در سید چهارم رقابت‌ها را تشکیل خواهند داد.
به همین ترتیب تراکتور ایران از ساعت ۱۹:۳۰ روز ۳۱ مرداد، در مرحله پلی‌آف رقابت‌ها به مصاف برنده دیدار تیم‌های شارجه امارات و باشوندارا کینگز بنگلادش خواهد رفت. با اعلام AFC این مسابقه در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز و به میزبانی تیم تراکتور برگزار می‌شود.با پایان دور پلی‌آف، مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۴-۲۰۲۳ روز دوم شهریور قرعه‌کشی خواهد شد.سیدبندی کامل لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب با در نظر گرفتن این موضوع که نمایندگان یک کشور همگروه نخواهند شد به این شکل است:سید اول: الاتحاد عربستان، پرسپولیس ایران، السد قطر، پاختاکور ازبکستان و الهلال عربستان سید دوم: سپاهان و نساجی ایران، الدحیل قطر، نسف قارشی ازبکستان و الفیحاء عربستان سید سوم: استقلال تاجیکستان، قهرمان عراق (هنوز مشخص نشده)، الفیصلی اردن، آهال ترکمنستان و بمبئی سیتی هند سید چهارم: العین امارات، (تراکتور ایران، شارجه امارات یا باشوندارا کینگز بنگلادش)، (النصر عربستان، شباب الاهلی امارات یا الوحدات اردن)، (AGMK ازبکستان، السیب عمان یا العربی قطر) و (الوکره قطر یا ناوباهور ازبکستان)
با توجه به این وضعیت می‌توان کفت که سخت‌ترین قرعه ممکن برای پرسپولیس می‌تواند همگروهی با الدحیل، استقلال تاجیکستان و النصر عربستان(در صورت موفقیت احتمالی در پلی آف) باشد.راحت‌ترین قرعه برای قهرمان ایران اما الفیحای عربستان، آهال ترکمنستان و AGMK(تیم پنجم فصل قبل ازبکستان) خواهد بود.
سپاهان و نساجی که در سید دوم قرار دارند، با پرسپولیس و تراکتور رو به رو نخواهند شد. اما در سید اول احتمال همگروهی با الاتحاد و الهلال عربستان و السد را دارند که سخت‌ترین اتفاق ممکن برای آنهاست. استقلال تاجیکستان و  الشرطه عراق از سید سوم می‌توانند قرعه سختی برای سپاهان و نساجی باشند. النصر و العین نیز همین شرایط را در سید چهارم دارند. البته در صورتی که الاتحاد یا الهلال همگروه نساجی و سپاهان شوند، النصر همگروه این تیم‌ها نخواهد شد و تیم‌های کشورمان با تراکتور نیز روبرو نمی‌شوند.
در صورت رخ دادن این اتفاق، تیم سید چهارم حریف چندان سختی نخواهد بود و العین، الوکره یا AGMK حریف نمایندگان ایران می‌شود. تراکتور هم در صورت موفقیت در بازی پلی‌آف و حضور در جمع تیم‌های گروهی کار سخت‌تری‌دارد.
همگروهی با الاتحاد عربستان و الدحیل و استقلال تاجیکستان سخت‌ترین قرعه و همگروهی با پاختاکور ازبکستان، الفیحای عربستان و آهال ترکمنستان راحت ترین اتفاق برای آنها خواهد بود.

 

مرتبط ها