کد خبر: 82910

محمد‌صادق جوادی‌حصار، سخنگوی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

از هرکس که بتواند در انتخابات شرکت کند به شرط واجد شرایط بودن حمایت می‌کنیم

در پی ایجاد تنش بین اعضای جبهه اصلاحات به سراغ سخنگوی حزب اعتماد ملی رفته‌ایم تا راهبرد این حزب در انتخابات پیش‌رو را جویا شویم.

در پی ایجاد تنش بین اعضای جبهه اصلاحات به سراغ سخنگوی حزب اعتماد ملی رفته‌ایم تا راهبرد این حزب در انتخابات پیش‌رو را جویا شویم. محمد‌صادق جوادی‌حصار در تشریح تفاوت احزاب میانه‌رو اصلاح‌طلب با جناح رادیکال جبهه اصلاحات می‌گوید: «حزب اعتماد ملی، کارگزاران و ندای ایرانیان، موضع میانه‌تری دارند. ما گفتیم از کسانی که ثبت‌نام می‌کنند و شرایط عمومی اصلاح‌طلبانه را داشته باشند، به شرط تایید صلاحیت، حمایت می‌کنیم، بنای ما این نیست که انتخابات را تحریم کنیم. تفاوت ما با برخی از دوستان‌مان در جبهه در این است که ما توصیه به ثبت‌نام نمی‌کنیم اما توصیه به عدم‌ثبت‌نام هم نمی‌کنیم و می‌گوییم هرکس بتواند در انتخابات شرکت کند را به‌شرط واجد شرایط بودن حمایت می‌کنیم.» مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

*اینکه در این مرحله ما از افراد دعوت کنیم که اقدام به ثبت‌نام کنند یا جبهه یا حزب تصمیم بگیرد از افراد دعوت به ثبت‌نام کند، چنین تصمیمی تا این لحظه که من در خدمت شما هستم اتخاذ نشده است.

*موضع جبهه هم اعلام شده و گفته شده ما توصیه‌ای به ثبت‌نام نمی‌کنیم ولی ما موضع‌مان عدم‌توصیه نیست.

*حزب اعتماد ملی، کارگزاران و ندای ایرانیان، موضع میانه‌تری دارند. ما گفتیم از کسانی که ثبت‌نام می‌کنند و شرایط عمومی اصلاح‌طلبانه را داشته باشند، به شرط تایید صلاحیت، حمایت می‌کنیم، بنای ما این نیست که انتخابات را تحریم کنیم.

*اگر گزینه داشته باشیم، چه گزینه حزبی چه غیرحزبی واجد شرایط نمایندگی را حمایت می‌کنیم.

*تفاوت ما با برخی از دوستان‌مان در جبهه در این است که ما توصیه به ثبت‌نام نمی‌کنیم اما توصیه به عدم‌ثبت‌نام هم نمی‌کنیم و می‌گوییم هرکس بتواند در انتخابات شرکت کند را به شرط واجد شرایط بودن حمایت می‌کنیم....ادامه مطلب

مرتبط ها