کد خبر: 82848

نگاهی به مجموعه‌داستان «آن سوی مرزی‌ها»

گذشتن از مرزها

مجموعه ‌داستان «آن سوی مرزی‌ها» دومین مجموعه داستان فرزانه نامجو است که سال 1400 توسط نشر «حس آخر» به چاپ رسیده است.

شیما جوادی:مجموعه ‌داستان «آن سوی مرزی‌ها» دومین مجموعه داستان فرزانه نامجو است که سال 1400 توسط نشر «حس آخر» به چاپ رسیده است.
این مجموعه ‌داستان شامل پنج داستان کوتاه است. پنج داستانی که کاملا با فضا و مکان سایر آثار نویسنده تفاوت آشکاری دارد. نویسنده در این مجموعه ‌داستان رویکردی مدرن به داستان کوتاه دارد. از فضای گرم و زنانه داستان‌های قبلی خود بیرون آمده و زاویه دیدش را با انتخاب موضوعی با عنوان آنسوی مرزها، جهان‌شمول کرده است.
این کتاب برخلاف سایر مجموعه‌ داستان‌ها در ابتدای خود دیباچه‌ای دارد که نویسنده لازم دانسته با لحنی نزدیک به لحن ‌و روایت داستانش در مورد مرزها سخن بگوید. مرزهایی که آن را در ذهن ‌و روح خودمان شکل می‌دهیم و بعد گذشتن از آن برایمان گاهی ترسناک، غیرممکن یا دست‌نیافتنی می‌شود.
نویسنده با توجه به موضوع غالب داستان‌هایش در این کتاب منظورش از مرز یا آن‌ور مرزی‌ها، مرز بین دنیای مردگان و زندگان است. مرزی که یا قرار است به‌عنوان شخصی که مرده تجربه‌اش کنی یا نه کسی را از دست داده‌ای و حالا در عطش دیدارش در آن‌ سمت مرز برای لحظه‌ای بی‌تابی می‌کنی.
در این پنج داستان، قهرمان و راوی داستان‌ها یا مرده‌اند یا در‌حال تجربه مرگ هستند یا کسی را از دست داده‌اند آن‌هم نه به مرگی متعارف که مرگی تکا‌ن‌دهنده...ادامه مطلب

 

مرتبط ها