کد خبر: 82844

«فرهیختگان» فعالیت 3 مرکز رشد سطح‌ 1 دانشگاه آزاد را بررسی کرد

توسعه دانش‌بنیان‌ها روی ریل مراکز رشد

دانشگاه‌ها برای پیشرفت اقتصادی از مسیر فناوری و دانش‌بنیان‌ها و حمایت از کارآفرینان اقدام به تاسیس مراکز رشد کرده‌اند.

راضیه فلاح، خبرنگار گروه دانشگاه:دانشگاه‌ها برای پیشرفت اقتصادی از مسیر فناوری و دانش‌بنیان‌ها و حمایت از کارآفرینان اقدام به تاسیس مراکز رشد کرده‌اند. این مراکز با تهیه امکانات و تسهیلات مورد‌نیاز واحدهای کوچک فناور آنها را به سمت تبدیل شدن به شرکت‌های جدید دانش‌بنیان هدایت می‌کنند. به بیان دیگر، یکی از ابزارهایی که امروز برای تبدیل خلاقیت به دستاوردهای علمی استفاده می‌شود و از سوی افراد مختلف پذیرفته شده است، همین مراکز رشد هستند. از سوی دیگر، ایران کشور جوانی پر از استعداد و ایده است که اگر این استعدادها در مسیر درستی قرار گیرند، تولید کشور رونق گرفته و مسیر درست خود را پیدا می‌کند. دانشگاه آزاد با قابلیت شبکه‌ای بودن، می‌تواند بهترین و مطمئن‌ترین مسیر دانشگاهی برای تحقق ایده‌های خلاقانه جوانان برای تولید باشد. این نهاد دانشگاهی امروز 28 مرکز رشد سطح یک در دل خود دارد که فرصت بروز خلاقیت را برای همه افراد در مناطق مختلف ایجاد کرده‌ است. در این گزارش با مسئولان سه مرکز رشد واحدهای رودهن، یزد و اردبیل گفت‌وگویی داشته‌ایم و جزئیات برنامه‌ها و اقدامات آنها را جویا شده‌ایم.

مسئول مرکز رشد دانشگاه آزاد واحد رودهن:
خط تولید مرکز رشد واحد رودهن آغاز به کار کرد

شادی کریمی، مسئول مرکز رشد مصالح ساختمانی و صنایع وابسته دانشگاه آزاد واحد رودهن درباره زمان شروع کار این مرکز عنوان کرد: «مرکز رشد رودهن با عنوان مصالح ساختمانی و صنایع وابسته در آذرماه سال 1394 موفق به اخذ مجوز شد و در دی‌ماه همان سال فعالیت خود را با حضور 10 واحد و هسته فناور آغاز کرد. پس از این در خردادماه سال 1398 این مرکز توانست موافقت اصولی خود را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز کسب کند. سه خط تولیدی در این مرکز رشد فعال بوده و دو خط تولیدی دیگر نیز پس از تعطیلات 8 مردادماه فعال خواهند شد.»

رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد واحد یزد خبر داد
فعالیت 39 واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد واحد یزد

لسان‌صدق، رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد واحد یزد درباره زمان آغاز به کار این مرکز عنوان کرد: «مرکز رشد واحد یزد سال 1387 فعالیت خود را در حوزه نساجی و فناوری‌های نوین با پذیرش 5 هسته و واحد آغاز کرد. این مرکز از همان سال اول موفق به اخذ تاییده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد. به علت آنکه درخواست‌های بسیاری از سوی واحدهای فناور به این مرکز شد، در نتیجه حوزه فعالیت آن به صورت عمومی ادامه پیدا کرد. طی سال‌ها فعالیت بالاخره با اقداماتی که انجام شد، این مرکز از سطح 3 به سطح یک ارتقا پیدا کرد.»

رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد واحد اردبیل مطرح کرد
اشتغالزایی مستقیم برای 200 نفر در مرکز رشد واحد اردبیل

بابک پردل، رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد واحد اردبیل درباره زمان آغاز به کار این مرکز عنوان کرد: «موافقت اصولی مرکز رشد این واحد از سال 1394 با موضوع کشاورزی و گیاهان دارویی تایید شده است. تا سال 1399 این مجموعه در سطح 3 بود که با هدفگذاری‌های مشخص به سطح یک ارتقا پیدا کرد.»...ادامه مطلب
 

مرتبط ها