کد خبر: 82793

ما و مسأله حجاب و حرمت امامزاده‌ای که با متولی است

مدت زیادی بود که آنچه در ادامه بیان خواهم داشت در ذهنم جولان می‌داد و حتی بخش زیادی از آن هم بر صفحه آمده بود، لیکن به دلایلی از تکمیل و ارسال آن برای انتشار تردید داشتم. اما دلایل دیگری ناظر به اوضاع و احوال هفته‌های اخیر اینجانب را به تکمیل و ارسال مطلب متقاعد کرد.

سیده آزاده امامی، خبرنگار:مدت زیادی بود که آنچه در ادامه بیان خواهم داشت در ذهنم جولان می‌داد و حتی بخش زیادی از آن هم بر صفحه آمده بود، لیکن به دلایلی از تکمیل و ارسال آن برای انتشار تردید داشتم. اما دلایل دیگری ناظر به اوضاع و احوال هفته‌های اخیر اینجانب را به تکمیل و ارسال مطلب متقاعد کرد.
سال گذشته مقارن همین ایام بود که عملکرد گشت ارشاد در مواردی حاشیه‌ساز شد و بحث‌ها و نقدهای فراوانی را در رسانه‌ها و فضای مجازی برانگیخت. یک طرف مدافعان این طرح بودند که با استدلال‌هایی تکراری بر راه همواره طی‌شده تاکید داشته و خواهان تداوم فعالیت گشت ارشاد با قوت و قدرت بودند. جماعتی که انگار جز دو گزینه‌ امتحان‌پس‌داده «فیلترینگ فضای مجازی» و «برخورد با بدحجابی در قالب گشت ارشاد» چیز دیگری در چنته ندارند و هرگاه ریل مدیریتی کشور عوض می‌شود و قدرت به نیروهای ارزشی و انقلابی می‌رسد، با تاکید ناموجه و حتی غوغاسالارانه بر اجرایی شدن دو گزینه فوق اصرار می‌ورزند و درنهایت نیز با ابزارهای پیدا و پنهان خویش این مطالبه را به دولت تازه از راه رسیده تحمیل می‌کنند. چنانکه به کرّات تجربه شده تبعات این امر نیز همواره دامنگیر جامعه و نظام شده است، تا آنجا که بخش زیادی از انرژی و امکاناتی که می‌بایست صرف اصلاح امور در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، روابط بین‌‌الملل و... شود برای رفع‌ورجوع پیامدهای اجرای این طرح‌ها هزینه می‌شود.
طرف دیگر ماجرا مخالفان گشت ارشاد بودند....ادامه مطلب

مرتبط ها