کد خبر: 82786

«فرهیختگان» 5 استارتاپ فعال در حوزه رسانه را معرفی می‌کند

خبرها هم استارتاپی شدند

سال‌هاست که با روی کار آمدن شبکه‌های اجتماعی، دوره روزنامه‌ها به سر رسیده و به‌رغم اینکه روزنامه‌ها هنوز هم منتشر می‌شوند صدها سایت و نرم‌افزار وجود دارند که مفاهیم آنها به واسطه الگوریتم‌های هوش مصنوعی تنظیم می‌شوند. رسانه‌های دیجیتال، فارغ از نوع آن، تجارت بزرگی هستند.

سال‌هاست که با روی کار آمدن شبکه‌های اجتماعی، دوره روزنامه‌ها به سر رسیده و به‌رغم اینکه روزنامه‌ها هنوز هم منتشر می‌شوند صدها سایت و نرم‌افزار وجود دارند که مفاهیم آنها به واسطه الگوریتم‌های هوش مصنوعی تنظیم می‌شوند. رسانه‌های دیجیتال، فارغ از نوع آن، تجارت بزرگی هستند.

ارزیابی اخبار معتبر برای کاربران با استارتاپ «اسمارت نیوز»
استارتاپ «اسمارت نیوز» (SmartNews) یک استارتاپ خبری ژاپنی است که در سال 2012 راه‌اندازی شد و از فناوری برای ارائه مقالات مهم و تاثیرگذار برای خوانندگان خود استفاده می‌کند. اپلیکیشن این استارتاپ که مورد استقبال ژاپنی‌ها و سایر کشورها قرار گرفته، در سال 2020، هر ماه تعداد کاربرانش دو برابر شد. علاوه‌براین، این استارتاپ مبلغ قابل‌توجهی بیش از 400 میلیون دلار را نسبت به 230 میلیون دلار در سپتامبر 202 به دست آورده است. با این میزان سرمایه گذاری، مدیریت این استارتاپ به گسترش آن در بازار آمریکا هم چشم دوخته است. حجم اخبار و اطلاعاتی که هر کدام از ما در طول روز با آن مواجه هستیم آنقدر زیاد است که خواندن همه آنها غیرممکن بوده و یافتن خبرهای قابل اعتماد در میان این حجم بالا دشوار است. در این دوران پربار اطلاعاتی، استارتاپ «اسمارت نیوز» تلاش می‌کند تا اطلاعات باکیفیت را از طریق الگوریتم‌های پیشرفته و رابط‌های کاربری ساده برای کاربران خود ارائه دهد. الگوریتم‌های این شرکت میلیون‌ها مقاله، نشانه و تعاملات انسانی را ارزیابی می‌کند تا 0.01 درصد از موضوعات با اهمیت بالاتری را ارائه دهند. این استارتاپ از روزنامه‌نگاری باکیفیت حمایت می‌کند و با به اشتراک گذاشتن ترافیک و درآمد به همه نویسندگان محتوایی احترام می‌گذارد. اپلیکیشنی که این استارتاپ به کار می‌گیرد، باعث می‌شود کاربران زمان کم‌تری را صرف جست‌وجوی اخبار کرده و به جای آن زمان بیشتری را به خواندن اخبار اختصاص دهند. بیش از 50 میلیون نفر در دنیا این نرم‌افزار را نصب کرده‌اند. 14 هزار ناشر مورداعتماد هم در این نرم‌افزار حضور دارند و براساس ارزیابی‌هایی که صورت می‌گیرد، معتبرترین اخبار با موضوعات مورد توجه هر کاربر برای او نمایش داده می‌شود.
استارتاپ «افترشوت» برای کمک به عکاسان خبری
بسیاری از عکاسان خبری در طور روز صدها یا حتی هزاران عکس می‌گیرند. انتخاب عکس‌ها به صورت تک تک برای یافتن بهترین مجموعه و حذف موارد تکراری، چشم‌بسته‌ها، تصاویر تار یا تصاویری با ترکیب‌بندی ضعیف معمولا یکنواخت‌ترین و خسته‌کننده‌ترین و وقت‌گیرترین بخش گردش کار آنها به شمار می‌رود. پس از انتخاب عکس‌های بی‌نقص، نرم‌افزار «افترشوت»، تصاویر گرفته‌شده را در عرض چند دقیقه به سبک کاربر ویرایش کرده و نیازی به هزاران تنظیم کوچک در طول فرآیند ویرایش را از بین می‌برد....ادامه مطلب

مرتبط ها