کد خبر: 82743

برخی از متقاضیان کنکور عملی هنر، امکان شرکت در آزمون را ندارند؛

پول بدهید ولی آزمون نه!

با وجود اینکه برخی از متقاضیان کنکور عملی هنر در سایت سازمان سنجش ثبت نام کردند و هزینه مربوطه را پرداخت کردند اما اجازه شرکت در این آزمون به آن‌ها داده نشده است.

هرساله کنکور سراسری هنر برای پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف در کشور برگزار می‌شود و برای قبولی در برخی از رشته‌ها علاوه بر آزمون کتبی، نیاز به شرکت در آزمون عملی می‌باشد. آزمون عملی در گروه هنر تنها یک‌بار در سال و در شهر تهران، برگزار می‌شود و هر داوطلب حداکثر امکان شرکت در دو مجموعه آزمون عملی را دارد. نمره آزمون عملی به عنوان درس تخصصی با ضریب 12 در نمره کل آزمون اختصاصی برای پذیرش، محاسبه خواهد شد.

هنرجویان از تاریخ ۱۳ تا ۱۹ تیرماه ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش با اعلام علاقه‌مندی خود و  با پرداخت هزینه403 هزارتومنی برای شرکت در کنکور عملی هنر 1402، ثبت نام کرده‌اند. این آزمون از شنبه 7 مردادماه آغاز شده و تا 18 مردادماه ادامه خواهد داشت.

تا سال گذشته در روز آزمون و در حوزه امتحانی، کارت ورود به جلسه برای متقاضیان صادر می‌شد، امسال با وجود اینکه برخی از متقاضیان در سایت سازمان سنجش ثبت نام کردند و هزینه مربوطه را پرداخت کردند اما اجازه شرکت در این آزمون به آن‌ها داده نشده است. 

با پیگیری سه روزه متقاضیان از سازمان سنجش، هنوز پاسخی از سمت این سازمان دریافت نشده و اجازه شرکت در آزمون به هنرجوها نشده است.

مرتبط ها