کد خبر: 82726

دختر تاریخ‌ساز وزنه‌برداری ایران در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: آرزویم مدال طلای المپیک است

ثابت کردیم وزنه‌برداری فقط برای آقایان نیست

رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در هند برای نمایندگان ایران بسیار خوش‌یمن بود و به غیر از مدال‌آوری‌های بسیار، چند اتفاق تاریخی در پی داشت.

رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در هند برای نمایندگان ایران بسیار خوش‌یمن بود و به غیر از مدال‌آوری‌های بسیار، چند اتفاق تاریخی در پی داشت. یکی از این تاریخ‌سازی‌ها، توسط فاطمه کشاورز رقم خورد. او با کسب مدال نقره یک‌ضرب و به‌دست‌آوردن دو مدال طلای دوضرب و مجموع، قهرمان آسیا شد و نخستین قهرمانی تاریخ وزنه‌برداری ایران در مسابقات جوانان آسیا را به نام خود ثبت کرد. تاریخ‌ساز وزنه‌برداری ایران در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از هدف و آرزویش در وزنه‌برداری و امیدواری‌اش برای روشن بودن مسیر راه دختران وزنه‌برداری ایران گفت.

*اولین مدال طلای جوانان آسیا در این مسابقات گرفته شد و این یک تاریخ‌سازی خیلی خوب و مثبت است. احساس خیلی خوبی دارم. امیدوارم در مسابقات بعد، جوانان دیگر طلاهای بیشتری هم کسب کنند و این مدال‌آوری‌ها ادامه‌دار باشد.

*من در این مسابقات دو طلا و یک نقره گرفتم. در حرکت یک‌ضرب نقره گرفتم و در دوضرب و مجموع طلا گرفتم. در یک‌ضرب حریف من 87 زد و من در حرکت سومم موفق به زدن 88 کیلو نشدم، کتفم هم کمی درد می‌کرد و نقره گرفتم ولی در دوضرب و مجموع طلا گرفتم. حریفم 109 زد و من باید دو کیلو بیشتر میزدم که طلای دوضرب و مجموع را کسب کنم که خدا را شکر این اتفاق افتاد و توانستم 111 را بزنم و دو طلا را بگیرم.

*وقتی اسم وزنه‌برداری می‌آید تصور همه از این رشته افراد بسیار درشت‌اندام هستند، یا اینکه می‌گویند این ورزش مردانه است و برای خانم‌ها خوب نیست یا مشکلاتی برای خانم‌ها به وجود می‌آورد، درصورتی‌‌‌‌که تمام این حرف‌ها اشتباه است....ادامه گفتگو

مرتبط ها