کد خبر: 82725

رضا شبانی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از یک تیر طلایی تا تاریخ‌سازی در یونیورسیاد می‌گوید

آمده‌ایم تاریخ‌سازی کنیم

سی‌و‌یکمین دوره مسابقات دانشجویان جهان (یونیورسیاد) در کشور چین در حال برگزاری است و تا این لحظه اتفاق‌های بسیار خوبی برای کاروان ایران افتاده است.

یگانه عصاری، خبرنگار:سی‌و‌یکمین دوره مسابقات دانشجویان جهان (یونیورسیاد) در کشور چین در حال برگزاری است و تا این لحظه اتفاق‌های بسیار خوبی برای کاروان ایران افتاده است. یکی از آنها به دست آمدن اولین مدال تاریخ ریکرو ایران در مسابقات یونیورسیاد بود که رضا شبانی موفق به کسب آن شد. او با کسب مدال برنز که با پیروزی برابر حریفی از مولداوی به دست آمد نام خود را در تاریخ ریکرو ثبت کرد. رضا شبانی، دانشجوی رشته علوم ورزشی دانشگاه آزاد یزد که حالا یکی از تاریخ‌سازان رشته ریکرو است، در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از حس اولین بودن و چگونگی کسب مدالش گفت.

*اولین مدال ریکرو یونیورسیاد بود و قطعا خیلی حس خوبی دارد. خدا را شکر ما یک‌بار دیگر هم در بخش جوانان موفق شده بودیم قهرمانی جهان آمریکا را در بخش تیمی به دست بیاوریم که آن هم برای اولین بار بود. ما آمدیم تا تاریخ‌سازی کنیم، رکوردهای جدید کسب کرده و اتفاق‌های جدید رقم بزنیم و قطعا این قبیل اتفاق‌های خوب باز هم تکرار خواهد شد. ما بچه‌های ریکرو ایران به بهترین شکل ممکن تمرین می‌کنیم تا پرچم کشورمان را به اهتزاز درآوریم. این حس خیلی حس خوبی است چون این افتخار تا آخر عمر با من می‌ماند و امیدوارم باز هم موفق به این تاریخ‌سازی‌ها شوم و همیشه بهترین عملکرد را داشته باشم.

*ما در بخش تیر و کمان سوم مشترک نداریم و این یعنی اگر من تیر طلایی‌ یا شوت‌آفم را خطا می‌زدم قطعا مدال را از دست می‌دادم. خدا را شکر توانستم مدال برنز را بگیرم و دست خالی برنگردم. بازی اول من با آمریکا بود و بعد با چین تایپه و کره جنوبی که یکی از سخت‌ترین بازی‌های من بود و بازی بسیار حساس و نفس‌گیری بود، البته نه به سختی بازی برای مدال برنز ولی کره جنوبی یکی از نامداران دنیاست. بازی بعد با ژاپن بود که بازی را بردم و بازی بعدش دوباره با ژاپن که موفق نشدم به فینال بروم و برای مدال برنز با حریفی از مولداوی جنگیدم که با تیر طلایی بازی را بردم...ادامه گفتگو

مرتبط ها