کد خبر: 82647

فدراسیون فوتبال دیروز قوانین نقل و انتقالاتی را بیشتر به نفع یک تیم تغییر داد

عبور از قانون با تراکتور

تصویب دستورالعمل نقل‌و‌انتقالاتی در خرداد‌ماه امسال این نوید را می‌داد که لیگ برتر در شرایطی به‌مراتب بهتر بازار تابستانی را آغاز کند.

سیامک خاجی، دبیر گروه ورزش:تصویب دستورالعمل نقل‌و‌انتقالاتی در خرداد‌ماه امسال این نوید را می‌داد که لیگ برتر در شرایطی به‌مراتب بهتر بازار تابستانی را آغاز کند. فدراسیون فوتبال به‌دنبال این بود تا سر‌و‌سامانی به وضعیت آشفته پنجره تابستانی داده و از طرف دیگر با تقسیم بازیکنان در تیم‌های مختلف هم به جذاب شدن لیگ کمک کرده و هم با ایجاد تغییراتی از افزایش پرونده‌های شکایتی باشگاه‌ها در نهادهای بین‌المللی جلوگیری کند. اگر‌چه ابلاغ این دستورالعمل در ابتدا با واکنش‌های مثبتی روبه‌رو شد اما در عمل برای برخی باشگاه‌ها مشکلاتی را به‌وجود آورد که باعث شد آنها با ارائه درخواست‌هایی به‌دنبال ایجاد تغییرات در آن باشند. مثلا قوانین جدید با توجه به اینکه در مدت‌زمان کمی تدوین شده بدون ایراد نبوده است، اما اینکه برخی افراد و باشگاه‌‌ها به‌دنبال دور زدن قوانین و ایجاد تغییراتی بودند که تنها به‌سود باشگاه خودشان باشد از عجایبی بود که درنهایت هم به نتیجه رسید.
تاکید منصور قنبرزاده بر عدم‌تغییر این قوانین این امیدواری را به‌وجود آورده بود که باشگاه‌ها با وجود برخی نواقص و ایرادات این دستورالعمل ملزم به اجرای آن هستند. کارگروه ناظر بر دستورالعمل قراردادها و سقف بودجه روز 26 تیر‌ماه تشکیل جلسه داد و به‌صراحت درخواست برخی باشگاه‌های برای افزایش سقف بودجه، افزایش تعداد سهمیه بزرگسال، بازیکنان زیر 21 و زیر 23 سال و تغییر قوانین مربوط به خارجی حساب شدن لژیونرهایی که به فوتبال ایران برمی‌گردند را رد کرد. حالا در اتفاقی عجیب و ناگهانی این کارگروه دیروز با اعضای جدیدی که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال منصوب کرده تشکیل جلسه داد و 3 مصوبه جدید داشت که به‌نظر می‌رسد در این میان تراکتور خوشحال‌ترین باشگاه از این تغییرات باشد...ادامه مطلب

مرتبط ها