کد خبر: 82475

دبیر ستاد توسعه زیستی و پزشکی دقیق معاونت علمی ریاست‌جمهوری در گفت‌و‌گو با «فرهیختگان»:

بهره‌مندی هوش مصنوعی به ایجاد پایگاه‌های داده وابسته است

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با هدف افزایش کیفیت زندگی مردم از طریق افزایش توانمندی‌های فناوری و نوآوری در کشور ایجاد شد و به علاوه گسترش حمایت از توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از نوآوری و پژوهش‌های مساله‌محور، وظیفه رسیدگی به بخش‌های مختلف حوزه فناوری در کشور را برعهده دارد.

مطهره سادات قاسمی، خبرنگار گروه دانشگاه:معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با هدف افزایش کیفیت زندگی مردم از طریق افزایش توانمندی‌های فناوری و نوآوری در کشور ایجاد شد و به علاوه گسترش حمایت از توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از نوآوری و پژوهش‌های مساله‌محور، وظیفه رسیدگی به بخش‌های مختلف حوزه فناوری در کشور را برعهده دارد. ستاد توسعه زیستی و پزشکی دقیق یکی از ستاد‌های برخاسته از تلاش‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری است. روز گذشته نشستی با حضور دبیر ستاد و اصحاب رسانه با موضوع تشریح برنامه‌های ستاد توسعه زیستی و پزشکی دقیق برگزار شد.
محمدحسین متالهی‌اردکانی، دبیر ستاد توسعه زیستی و پزشکی دقیق معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه‌های این ستاد بیان کرد: «در دهه اخیر معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری همواره پیگیر نفوذ فناوری در اقتصاد و ورود به صنایع بزرگ کشور به واسطه فناوری‌های راهبردی بوده است. همچنین اکوسیستم و ادبیات رایج در دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و کل کشور حاصل تلاش‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری است. بررسی نفوذ فناوری در اقتصاد نشان می‌دهد که سهم دانش‌بنیان‌ها در تولید ناخالص داخلی مستعد رشد و پیشرفت است.» وی افزود: «برای تاثیر بیشتر فناوری در تولید ناخالص داخلی و اقتصاد کلان باید به سمت توسعه فناوری‌ها نوین حرکت کنیم. در سال‌های اخیر توجه به فناوری‌های آینده‌ساز و ایده‌ها، عمق نگاه را کاهش داده است.»...ادامه گفتگو

مرتبط ها