کد خبر: 82460

بررسی عملکرد ملی‌پوشان تنیس ایران در دیویس‌کاپ در گفت‌وگو با اکبر طاهری:

برای پیشرفت نیاز به حضور در تورنمنت‌های بزرگ داریم

تیم ملی تنیس ایران با در رقابت‌های امسال دیویس‌کاپ و در دسته سوم آسیا موفق به صعود به دیدار پلی‌آف گروه دوم جهانی شد.

یگانه عصاری، خبرنگار:تیم ملی تنیس ایران با در رقابت‌های امسال دیویس‌کاپ و در دسته سوم آسیا موفق به صعود به دیدار پلی‌آف گروه دوم جهانی شد. این رقابت‌ها به میزبانی سریلانکا برگزار شد و طی آن ملی‌پوشان تنیس ایران در مرحله مقدماتی با پشت سر گذاشتن تیم‌های ویتنام، عربستان و سریلانکا ضمن صعود به دیدار نهایی، راهیابی به گروه دوم جهانی را هم قطعی کرد. در دیدار نهایی تیم ملی مقابل جزایر پاسیفیک صاحب برتری شد و با کسب عنوان قهرمانی، اتفاق خوبی در این دوره از دیویس‌کاپ برای ایران افتاد و آنها باید اواخر امسال در پلی‌آف مسابقات به‌مصاف حریفان خود بروند. اکبر طاهری، سرمربی سابق تیم ملی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از عملکرد ملی‌پوشان و راه‌های پیشرفت تنیس ایران گفت. 

*عملکرد بچه‌ها خیلی خوب بود، ما ایده‌آل بازی کردیم و تقریبا تمام مسابقات را بردیم. از بابت این صعود خیلی خوشحالم. خوشحالم که به یک سطح بالاتر صعود کردیم و امیدوارم اخبار خوب برای تنیس ایران ادامه‌دار باشد. 

*دوسال قبل که من سرمربی بودم، بحث بود که باید مسابقات تدارکاتی و فیوچرز را داشته باشیم تا بچه‌ها دائما در مسابقه باشند یا میزبان باشیم یا بچه‌ها بروند بازی کنند. خدا را شکر پارسال و امسال این اتفاق افتاد و حالا داریم نتایج آن را می‌بینیم که آنها خیلی بهتر بازی می‌کنند. هم رنکینگ بین‌المللی گرفتند و هم تجربه‌شان بیشتر شد.

*بچه‌ها باید بیشتر در سیکل تمرین و مسابقه باشند، به‌خصوص باید بازی‌های بین‌المللی بیشتری داشته باشند تا از این طریق تجربه کسب کنند و میدان‌های بزرگ را ببینند....ادامه مطلب

مرتبط ها