کد خبر: 82373

پس از پایان اعتصابات هالیوود؛

اصغر فرهادی فیلم جدیدش را در آمریکا می‌سازد +جزئیات

فرهادی که سابقه کارگردانی فیلم‌هایی به زبان فرانسوی و اسپانیایی را دارد، با این پروژه اولین فیلم آمریکایی خود را می‌سازد.

«اصغر فرهادی» برنده اسکار فیلم‌هایی چون «درباره الی»، «جدایی نادر از سیمین»، «گذشته»، «فروشنده»، «همه می‌دانند» و «قهرمان» آماده فیلمبرداری پروژه سینمایی بعدی خود است. این فیلمساز بر اساس گزارش‌های غیررسمی داستان فیلم جدیدش را در لس‌آنجلس قرار داده و فیلمبرداری را پس از پایان اعتصاب بازیگران و نویسندگان آغاز می‌کند. فرهادی که سابقه کارگردانی فیلم‌هایی به زبان فرانسوی و اسپانیایی را دارد، با این پروژه اولین فیلم آمریکایی خود را می‌سازد.

فیلم «قهرمان» فرهادی در جشنواره کن سال ۲۰۲۱ برنده جایزه شد اما حواشی زیادی در ایران داشت. او در کنفرانس مطبوعاتی اعضای هیأت داوران جشنواره کن ۲۰۲۲ اتهام سرقت ادبی با فیلم «قهرمان» را رد کرد و گفت: «فیلم من بر اساس آن مستند [به کارگردانی «آزاده مسیح‌زاده»] ساخته نشده. تردیدی ندارم که این موضوع روشن خواهد شد. و متأسفم که این اتفاق باعث شده رنجش زیادی شد.»

فرهادی اضافه کرده بود: ««قهرمان» فقط یک تفسیر از آن اتفاق است در حالی که مستند مستند است. به‌هیچ‌وجه یکسان نیستند. روزنامه‌ای که به آن ارجاع دادید از سرقت ادبی گفته. این حقیقت ندارد و پرونده توسط مقامات در حال بررسی است.»

 

منبع: وب‌سایت 30نما

مرتبط ها