کد خبر: 82347

ادعای رئیس اتاق بازرگانی درباره ماجرای ۱۵۰۰ میلیارد تومان پول گم‌شده

سلاح ۱۵۰۰ میلیاردی

حدود 4 ماه از انتخابات اتاق‌های بازرگانی کشور می‌گذرد. گرچه انتخابات اسفندماه 1401 با کمترین حواشی به پایان رسید، اما انتخاب حسین سلاح‌ورزی به عنوان رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران حواشی زیادی را برای بزرگترین نهاد بخش خصوصی کشور به وجود آورده است.

حدود 4 ماه از انتخابات اتاق‌های بازرگانی کشور می‌گذرد. گرچه انتخابات اسفندماه 1401 با کمترین حواشی به پایان رسید، اما انتخاب حسین سلاح‌ورزی به عنوان رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران حواشی زیادی را برای بزرگترین نهاد بخش خصوصی کشور به وجود آورده است. در این گزارش قصد نداریم وارد این موضوعات و حواشی اتاق شویم. در کنار حواشی ناتمام اتاق، اخیرا رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران یک حاشیه دیگر به حواشی افزوده است. این مورد، رد موضوع گم شدن 1500 میلیارد تومان در اتاق بازرگانی است. موضوعی که «فرهیختگان» با آمار و ارقام نشان داد به دلیل ترک فعل و تخلفات دیگر اتفاق افتاده و گزارش‌های اتاق بازرگانی نیز این موضوع را تایید می‌کند. حالا حسین سلاح‌ورزی مدعی است: 1- گم شدن ۱۵۰۰ میلیارد تومان در اتاق بازرگانی افسانه‌سرایی بوده 2- «علیه این افراد (روزنامه فرهیختگان) شکایت شده و پرونده بررسی و متهمان این پرونده هم در حال محکوم شدن بودند که آقای شافعی با مهربانی شکایت را پس گرفت و پرونده بسته شده است.» همه اینها درحالی است که گزارش متمم بودجه 1401 اتاق بازرگانی ایران خلاف ادعای سلاح‌ورزی را ثابت می‌کند و همچنین روزنامه «فرهیختگان» به عنوان اولین رسانه‌ای که گزارش 1500 میلیارد تومان را منتشر کرد نیز از اتهامات شکایت‌ اتاق بازرگانی ایران تبرئه و منع تعقیب دریافت کرده است. 
به نظر می‌رسد حسین سلاح‌ورزی با فرافکنی، قصد دارد موضوعات کاملا فنی اتاق بازرگانی ایران را (عدم دریافت به‌موقع ارقام 3 و  4 در هزار سهم اتاق) سیاسی جلوه دهد؛ این درحالی است که حرف منتقدان اتاق این است که 1- اولا باید منابع و مصارف اتاق شفاف باشد. توجه داشته باشیم اتاق بازرگانی ایران طی 100 سال اخیر فقط یک‌بار صورت مالی منتشر کرده است. 2- اتاق بازرگانی ایران باید منابع خود را در زمان تعیین شده دریافت و برای موارد تکلیف شده در قانون، به مصرف برساند.

28 فروردین سال 1401 روزنامه «فرهیختگان» در گزارش مفصلی با عنوان «۱۵۰۰ میلیارد تومان پول در اتاق بازرگانی ناپدید شد» به موضوع اختلاف‌حساب قابل‌توجه در عملکرد مالی اتاق بازرگانی ایران پرداخت. مسئولان اتاق بازرگانی بدون تعلل، این نقد و مطالبه شفافیت را مساوی تخریب وجهه بخش خصوصی دانستند و مدعی بودند گزارش مذکور صحت ندارد و خواستار پیگیری قضایی منتشرکنندگان شدند....ادامه مطلب

مرتبط ها