کد خبر: 82332

انتقاد کارگردان آمریکایی از اقدامات جنگ‌طلبانه بایدن در اوکراین؛

الیور استون: به بایدن رای دادم، اشتباه کردم!

کارگردان فیلم‌های «جی‌اف‌کی» و «نیکسون» هشدار می‌دهد که بایدن آمریکا را به سمت جنگ جهانی سوم پیش می‌برد و از رای دادن به او در انتخابات آمریکا پشیمان است .

الیور استون می‌گوید از اینکه به جو بایدن رأی داده پشیمان است: «اشتباه کردم!»

«الیور استون» کارگردان آمریکایی در مصاحبه با «راسل برند» می‌گوید از اینکه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ به «جو بایدن» رأی داده پشیمان است. او هشدار می‌دهد که بایدن آمریکا را به سمت جنگ جهانی سوم پیش می‌برد.

کارگردان «جی‌اف‌کی» (JFK) و «نیکسون» (Nixon) از سیاست‌های خارجی بایدن در جنگ اوکراین و روسیه انتقاد می‌کند و می‌گوید: «این یک جنگ جهانی سوم بالقوه است. به تعبیری وضعیتی مشابه جنگ جهانی اول پیش آمده. احمقانه بودنش به خاطر هم‌پیمانان و ترس‌ها و تشویش‌هایی است که ایجاد می‌شود. اگر این [جنگ] را متوقف نکنیم، بایدن چه می‌کند، من به او رأی دادم، اشتباه کردم! فکر کردم که حالا پیر شده و آرام خواهد بود، موقرتر خواهد بود و از این قبیل. به هیچ وجه پیش‌بینی نمی‌کردم.»

استون ادامه می‌دهد: «[بایدن را] مردی می‌بینم که شاید مدیر دولت خودش نیست. خدا می‌داند که قرار است کجا زمین بخورد. به نظر می‌رسد که ما را احمقانه به سمت مواجهه با قدرتی می‌کشاند که تسلیم نخواهد شد.» استون در سال ۲۰۱۷ سریال مستندی «مصاحبه‌های پوتین» (The Putin Interviews) را از شوتایم پخش کرد. اگرچه استون با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا مخالف بود، اما در سال ۲۰۲۱ از توئیتر که صفحه توییتر او را بست انتقاد کرد و این اقدام را «باورنکردنی» خواند. او از روند رو به رشد سانسور در شبکه‌های اجتماعی به دستور دولت بایدن انتقاد می‌کند.

استون پیش‌تر در فیسبوک نوشته بود: «هرچند ایالات متحده چندین جنگ تجاوزگرانه در تاریخش دارد، اما این تجاوز آقای پوتین به اوکراین را توجیه نمی‌کند. صد خطا یک حق نمی‌سازد. حمله روسیه خطا بود.»گفتنی است دولت بایدن تاکنون بیش از ۴۳ میلیارد دلار به اوکراین کمک نظامی کرده است.

 

منبع: وب‌سایت 30نما

مرتبط ها