کد خبر: 82123

اظهارات وزیر خارجه ارمنستان در تهران؛

میرزویان: آذربایجان به دنبال پاک‌سازی قومی در قره‌باغ است

وزیر خارجه ارمنستان: «جمهوری آذربایجان به جای گفت‌وگو با مردم قره باغ سیاست پاکسازی قومی را در دستورکار قرار داده که نمونه آن محدود کردن کریدور لاچین است.»

«آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان که امروز به تهران سفر کرده، پس از دیدار و گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همچنین دیدار با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نشست خبری در محل وزارت امور خارجه به همراه امیرعبداللهیان به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت. وی گفت: «برای جامعه ارمنی روابط تاریخی غنی با کشور دوست و برادر ایران از اهمیت برخوردار است. ایران برای ما همواره دوستی منحصر به فرد بوده و خواهد بود، به خصوص در غلبه با چالش‌های موجود.»

میرزویان ادامه داد:« آذربایجان به جای گفت‌وگو با مردم قره باغ سیاست پاکسازی قومی را در دستورکار قرار داده که نمونه آن محدود کردن کریدور لاچین است.» وزیر خارجه ارمنستان افزود: «آذربایجان از ۱۵ ژوئن اقدام به توقف ارسال مواد غذایی و انتقال بیماران به ارمنستان کرده‌ است. وضعیت بحران انسانی در قره باغ حاکم است و نقض فاحش ضوابط بین‌المللی بشردوستانه و خلاف اعلامیه سه جانبه نوامبر است. ارمنستان تمایل شدید به رفع انسداد زیرساخت‌ها دارد و معتقد است رفع انسداد آنها باید بر پایه حق حاکمیت کشورها و اصول عمل متقابل و تساوی باشد.»

وی گفت: «از مواضع مشخص جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تمامیت ارضی ارمنستان قدردانی می‌کنیم. مایلم بر عزم سیاسی و آمادگی رهبران بلندپایه ارمنستان برای تعمیق و توسعه روابط با ایران بر پایه منافع و احترام متقابل تأکید کنم.»

 

منبع: خبرگزاری فارس

 

مرتبط ها