کد خبر: 82018

دکتر طهرانچی در جلسات ارزیابی عملکرد بودجه‌ای دانشگاه آزاد استان‌ها:

جلسات بودجه مظهر پیگیری بسته کارآمدی و پایداری است

جلسات ارزیابی عملکرد بودجه‌ای دانشگاه آزاد استان‌ها در سال مالی جاری و بررسی پیش‌بینی بودجه سال 1403-1402 از روز شنبه 17 تیرماه به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد و با حضور معاونان دانشگاه، روسای مراکز استان‌ها، مدیران سازمان مرکزی و روسای واحدهای دانشگاهی به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس آغاز به کار کرد.

جلسات ارزیابی عملکرد بودجه‌ای دانشگاه آزاد استان‌ها در سال مالی جاری و بررسی پیش‌بینی بودجه سال 1403-1402 از روز شنبه 17 تیرماه به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد و با حضور معاونان دانشگاه، روسای مراکز استان‌ها، مدیران سازمان مرکزی و روسای واحدهای دانشگاهی به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس آغاز به کار کرد و روز ‌چهارشنبه 27 تیرماه‌ پس از 10 روز کاری به کار خود پایان داد. با توجه به اهمیت تدوین و اجرای بودجه سالانه دانشگاه آزاد به‌عنوان مهم‌ترین نقشه‌ راه سنواتی دانشگاه، این جلسات در سه شیفت صبح، عصر و شب برگزار شد. بودجه دانشگاه تنها محدود به اعداد و ارقام مالی نیست، بلکه این اعداد و ارقام نشانگر برنامه‌های دانشگاه در حوزه آموزشی، پژوهشی، مهارتی و فعالیت‌های دانش‌بنیان در پنج دسته دانشجو، دانش‌آموز، دانش‌پذیر، دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره‌وری است. به همین سبب، ریز به ریز اعداد جداول بودجه‌ای با دقت و حساسیت مورد بررسی قرار گرفت.

جلسات بودجه مظهر پیگیری بسته کارآمدی و پایداری است
دکتر طهرانچی درباره برگزاری جلسات فشرده بودجه، گفت: «بودجه دانشگاه آزاد یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه است که به صورت جدی، با دقت و حساسیت برگزار می‌شود. مباحث مطرح‌شده در این جلسات برای پیشرفت و رشد است و جای تعارف و تمجید یا مچ‌گیری نیست. معتقدیم همه یک تیم در ستاد عالی و ستادهای میانی دانشگاه هستیم که با تمام توان مجموعه دانشگاه را راهبری می‌کنیم.» رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه در جلسات بودجه برخی استان‌ها بیش از شش ساعت مباحثه صورت می‌گیرد، ادامه داد: «به‌عنوان نمونه در جلسه بررسی پیش‌نویس بودجه دانشگاه آزاد استان خوزستان از هشت صبح تا دو بعدازظهر به طول انجامید. این جلسات بسیار جدی است؛ چراکه هر یک اعداد بودجه سخن می‌گویند. جداول بودجه نمایانگر نوع تفکر و عملکرد مدیریتی استان‌ها و واحدها و بیان‌کننده اقدامات صورت‌گرفته است.» عضو هیات‌امنای دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه سال به سال روش‌های درآمدی دانشگاه باید تغییر یافته و وضعیت بهتر شود، اظهار کرد: «بدترین کار در اداره یک مجموعه، داشتن یک نسخه واحد مدیریت است. بنابراین جلسات بودجه هر سال یک جلوه دارد و هرسال باید کارهای جدید و نوآور داشته باشیم.» دکتر طهرانچی با اشاره به بهبود وضعیت تمامی واحدهای دانشگاه آزاد، یادآور شد: «سال 97 زمانی که بنده به دانشگاه آزاد آمدم، 12 واحد دانشگاهی، پنج ماه حقوق پرداخته نکرده بودند....ادامه مطلب

مرتبط ها