کد خبر: 81967

با شکسته شدن تابوی صحبت از نابودی رژیم، مقامات بیشتری درحال پیوستن به شارحان نابودی سوم هستند

آخرین هشدارها، آخرین فرصت‌ها

در سال‌های اخیر زیر سایه تنش‌های تشدید شده با فلسطینیان در داخل سرزمین‌های اشغالی، محاصره رژیم توسط اضلاع محور مقاومت و تقویت ایران به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای با ابعاد قابل توجه بین‌المللی، صدها هزار صهیونیست برای همیشه رژیم را رها کرده و به سرزمین‌های آبا و اجدادی خود در غرب بازگشته‌اند.

سیدمهدی طالبی، خبرنگار گروه بین الملل:در سال‌های اخیر زیر سایه تنش‌های تشدید شده با فلسطینیان در داخل سرزمین‌های اشغالی، محاصره رژیم توسط اضلاع محور مقاومت و تقویت ایران به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای با ابعاد قابل توجه بین‌المللی، صدها هزار صهیونیست برای همیشه رژیم را رها کرده و به سرزمین‌های آبا و اجدادی خود در غرب بازگشته‌اند. باقی ماندگان اما به دو دسته کلی قابل تقسیمند. عده‌ای همچنان امیدوار به تداوم موجودیت رژیم هستند و عده‌ای دیگر حتی اگر به گزینه خروج برسند، به دلیل قطع ارتباط‌شان با سرزمین‌های مادری، انتخاب آسانی پیش رو ندارند.
مشکلات برای هر دو دسته درحال افزایش است اما نه‌فقط از جانب خارج بلکه کسانی در داخل جامعه صهیونیست‌ها نیز به منازعه با یکدیگر برخاسته‌اند. عده‌ای از کسانی که در برابر فشارهای خارجی پایداری ورزیده بودند حالا در مواجهه با فشار داخلی ناگزیر از برنامه‌ریزی برای خروج شده‌اند. وخامت اوضاع به حدی رسیده که فرمانده اسبق امنیت داخلی رژیم به صراحت از احتمال بالای وقوع جنگ داخلی در رژیم صحبت کرده است. «ناداو ارگمان» رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم‌صهیونیستی (شاباک) نسبت به تبعات تصویب طرح اصلاحات قضایی توسط دولت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم هشدار داده است. ارگمان طی مصاحبه با رادیو ارتش رژیم‌صهیونیستی گفته است: «من بسیار نگرانم که ما در آستانه جنگ داخلی قرار داریم.» او در جریان مصاحبه به نکته‌ای اشاره کرده که از کنترل خارج شدن روند تمرد نظامیان را نشان می‌دهد. رئیس سابق شاباک استدلال کرده است: «اگر این قانون وحشتناک تصویب شود، وضعیت متفاوت خواهد شد، بنابراین ما [کسانی که با دولت قرارداد دارند از جمله نظامیان ذخیره] مجبور نیستیم به قراردادهایی که امضا کرده‌ایم متعهد باشیم.»
این سخنان از سوی برخی از مقامات رژیم با واکنش روبه‌رو شده است...

متن کامل را اینجا بخوانید.

مرتبط ها