کد خبر: 81844

کاخی که با کنکور ساخته شد

جزئیات تکان‌دهنده از موسسه گاج

«گاج تعطیل شد.» این تیتر خبری بود که دو روز پیش حسابی در فضای رسانه‌ای کشور منتشر شد و تقریبا هر شخص و رسانه‌ای نسبت به آن موضع‌گیری داشت.

ابوالقاسم رحمانی، دبیر گروه جامعه:حالا و بعد از اخبار و حواشی اخیر و ماجرای تعطیلی گاج که البته با تکذیب این موسسه هم همراه بوده محمد جوکار، برادر ابوالفضل جوکار که در غیبت سه‌ساله ابوالفضل جوکار مسئولیت مدیریت این مجموعه را دارد خبر از ادامه فعالیت‌های گاج می‌دهد. شسته رفته‌تر و مفصل‌تر سراغ شبهات و اتهامات پیرامون این چهره تاثیرگذار اما کمتر‌شناخته‌شده یعنی ابوالفضل جوکار رفتم و چیزهای جدیدتر، جذاب‌تر و مهم‌تری را آماده کردم که فعلا در حد اشاره است و بعدا در صورت لزوم و به شرط حیات، مفصل رسانه‌ای خواهد شد تا ببینیم برخلاف تصور ما صرفا با یک چهره فرهنگی اتوکشیده مواجه نیستیم و نبودیم. در ادامه چندین مورد از اتهاماتی که متوجه ابوالفضل جوکار است و در نهادهای مختلف در حال پیگیری است و به نتایجی هم رسیده با هم مرور می‌کنیم.

ماجرای ملک میدان انقلاب
ماجرای این ملک از این قرار است که سه دانگ از آن به‌نام همسر اسبق ابوالفضل جوکار بوده و سه دانگ دیگر هم در اختیار یکی از نهادهای حاکمیتی با شبهاتی پیرامون نقل و انتقالات متعدد آن به نهادهای مختلف ازجمله موسسه مالی مولی‌الموحدین و...، تغییر کاربری آن، وجود شبهاتی در قیمت‌گذاری، دریافت عجیب و غریب مفاصا حساب مسکونی برای ملک تجاری-اداری و... . ناگفته نماند ملکی که عوارض شهرداری آن حدود 10 میلیارد تومان بوده، حدود 2 میلیارد و 800 میلیون تومان معامله شده است.

ماجرای تهاتر 450 میلیاردی ملک 9 میلیاردی خیابان انقلاب
ساختمانی در نزدیکی دانشگاه تهران به قیمت 4-3 میلیارد تومان خریداری می‌شود و بعدتر طی تهاتری با سازمان ص. س به قیمت 450 میلیارد تومان منتقل می‌شود. بازرسی‌هایی هم توسط نهاد مذکور صورت می‌گیرد اما به‌صورت عجیبی روند بازرسی‌ها متوقف می‌شود و هیچ گزارش و اعلامی هم صورت نمی‌گیرد.

ماجرای ملک جردن-اسفندیار
شبهات متعدد و اتهاماتی پیرامون تبانی با م. ح و شبهه جعل یک مبایعه‌نامه برای فرار از پرداخت مالیات و ارائه آن به دارایی. لازم به ذکر است نام م. ح که هیچ نسبت سازمانی خاصی با ابوالفضل جوکار ندارد و در سازمان دیگری مشغول به کار است در موارد متعددی از معاملات جوکار وجود دارد و املاک و اموالی بین این دو رد و بدل شده است که محور اتهام و شبهاتی است.

پنت‌هاوس دیباجی...

متن کامل را اینجا بخوانید.
 

مرتبط ها