کد خبر: 81837

«فرهیختگان» از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا برای مقابله با کاهش گازهای گلخانه‌ای گزارش می‌دهد

فناوری‌ها به جنگ گرمایش زمین می‌روند

استارتاپ‌های فناورانه‌ای که در حوزه تغییرات آب و هوایی فعالیت می‌کنند، با اهداف خاصی پیش می‌روند. به صفر رساندن میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای، تغییر صنعت موادغذایی و بازنگری بر فرآیند تولید از مهم‌ترین اهداف این شرکت‌های استارتاپی به شمار می‌رود.

ندا اظهری، مترجم:به گزارش آژانس فضایی اروپا، فناوری‌های فضایی منجر به اختراعات متعددی شده است که به نفع محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف انرژی تمام می‌شود. سیستم‌های ماهواره‌ای، انتشار دی‌اکسید‌کربن وسایل نقلیه را کاهش می‌دهند؛ فناوری سنجش از دور توربین‌های بادی را کارآمدتر کرده و اطلاعات به‌دست آمده از ماهواره‌های هواشناسی به سلول‌های خورشیدی در تولید انرژی بیشتر کمک می‌کند. طی سال‌ها، برنامه انتقال فناوری‌های سازمان فضایی اروپا و مراکز رشد کسب‌وکار، بسیاری از فناوری‌های نوآورانه و ایده‌های تجاری را که به خدمات و محصولات جدید برای کاهش تغییرات آب‌وهوایی کمک می‌کنند، پرورش داده و از آنها حمایت کرده‌اند.
فناوری فضایی برای انرژی‌های تجدیدپذیر: برای به حداکثر رساندن میزان برق تولید شده توسط توربین‌های بادی جدید، یک شرکت فرانسوی موفق به تولید ابزار کوچکی برای اندازه‌گیری و سنجش سرعت و جهت حرکت باد از زمین تا ارتفاع 200 متری شده است. متخصصان آژانس فضایی اروپا در این ماموریت برای بهبود ابزارهای تولید شده در مرحله راه‌اندازی شرکت در مرکز توسعه کسب‌وکارهای این آژانس واقع در منطقه‌ای در هلند، تلاش می‌کنند. این قبیل ابزارها در‌حال‌حاضر در بیش از 100 کشور دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از ماهواره‌های آب‌وهوایی، سیستم SolarSAT یک شرکت ایتالیایی قادر است به‌طور دقیق توان خروجی نیروگاه‌های فتوولتائیک را پیش‌بینی کند. این اطلاعات برای طراحی سیستم‌های بهبودیافته و شناسایی سریع عیوب در این قبیل نیروگاه‌ها به کار می‌روند. خطاهایی که می‌توانند تولید انرژی را تا بیش از 10 درصد در سال کاهش دهند. این سیستم...

متن کامل را اینجا بخوانید.

مرتبط ها