کد خبر: 81754

اشتباه نگیریم؛

این عکس برخورد می‌خواهد

در آستانه ایام عزاداری محرم، تصویری منتشر شده که حرمت‌شکنی آشکاری نسبت به مقدسات و از مصادیقی است که باید با آن برخورد شود.

بارها گفته‌ایم که در مواجهه با موضوع حجاب، تقویت ارزش‌های پایه[در شاخص‌هایی چون عدالت، آزادی، کارآمدی و... که با رعایت حجاب نسبت مستقیمی دارند] راهکار عقلانی‌تری است و اگر قرار است برخوردی باشد هم باید برخورد با حلقه‌های امنیتی و سازمان‌یافته صورت بگیرد نه عامه مردم کوچه و خیابان.

و این عکس دقیقا از همان مصادیقی است که باید با عوامل آن برخورد شود و اگر سازمان‌یافته بودن آن هم اثبات شود، باید برخورد سخت‌تری صورت گیرد.

اما از این عکس احتمالا دو جریان استقبال می‌کنند؛ اول جریان متحجر داخلی که تلاش می‌کنند هنجارشکنی اقلیتی را به کلیت جامعه تعمیم دهند و دوم جریان ویرانی‌طلب که نان و نوای خود را در تشدید دوقطبی‌ها می‌دانند.

رفتاری که این عکس شرم‌آور را ساخته به یقین یک حرکت برنامه‌ریزی شده از سوی اقلیتی است که مساله‌اش نه آزادی است نه حقوق زن و نه حتی مخالفت با جمهوری اسلامی، مساله این جماعت ویرانی‌طلبی است؛ چراکه آحاد جامعه ایرانی با همه اختلاف سلیقه‌ها در نگه داشتن حرمت ایام محرم و پرچم عزای امام حسین علیه‌السلام اتفاق نظر دارند.

مرتبط ها