کد خبر: 81670

«فرهیختگان» ابعاد مختلف سومین رویداد کرسی‌های آزاد‌اندیشی را بررسی کرد

تمرین گفت‌وگو به وسعت ایران

سومین رویداد کرسی‌های آزاد‌اندیشی روز گذشته به ایستگاه پایانی رسید.

راضیه فلاح-مطهره سادات قاسمی، گروه دانشگاه:سومین رویداد کرسی‌های آزاد‌اندیشی روز گذشته به ایستگاه پایانی رسید. قریب‌به 5750 تیم 5 نفره از سراسر کشور در طول حدود 6 ماه به رقابت پرداختند تا بالاخره در روزهای جمعه و شنبه گذشته با برگزاری مسابقات فینال و رده‌بندی، تکلیف برترین تیم‌های 4 محور اصلی رویداد مشخص شود.به بیانی دیگر در مرحله اول و دوم این دوره که به‌صورت درون‌واحدی و استانی در تمام واحدهای دانشگاه آزاد سراسر کشور برگزار شد، ۵۷۵۰ تیم ۵ نفره شرکت داشتند. در مرحله کشوری هم که دور نخست آن به‌صورت مجازی برگزار شد ۴۲۵ تیم ۵ نفره در چهار گرایش با محور سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شرکت داشتند و درنهایت در بخش دوم و حضوری مرحله کشوری ۶۴ تیم ۵ نفره به رقابت پرداختند.اختتامیه رویداد نیز روز گذشته با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه‌ها، عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و تنی چند از معاونان و مدیران بخش‌های مختلف دانشگاه آزاد در واحد تهران‌مرکزی برگزار شد.

کرسی آزاداندیشی نسل جدیدی از دانشجویان را به جامعه معرفی می‌کند
دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد در ابتدای سخنان خود با تشکر از تمام کسانی که این رویداد را خلق کردند، خطاب به برگزار‌کنندگان این رویداد گفت: «در دو سال گذشته که رویداد در ابعاد بسیار کوچک‌تری برگزار شد، رهبر انقلاب از مدیریت دانشگاه و شرکت‌کنندگان در رویداد نیز تشکر کردند. شما موجب رضایت رهبر معظم انقلاب را فراهم کردید.»
او با بیان اینکه در زمان خاصی در مساله آموزش قرار گرفتیم ادامه داد: «مساله آموزش به لحاظ ظهور هوش مصنوعی، ظهور ارتباطات جدید و بستر فضای مجازی به‌شدت مورد تاثیر واقع شده است. هوش مصنوعی چه بخواهیم و چه نخواهیم به‌زودی جایگاه خاصی را در صحنه زندگی ما و همه دنیا ایفا خواهد کرد. به‌زودی مردم دو دسته خواهند شد؛ مردمی که مصرف‌کننده هوش مصنوعی هستند و مردمی که تولید‌کننده دانش بوده و بر هوش مصنوعی حکمرانی می‌کنند.»
رئیس دانشگاه آزاد اظهار کرد:...

متن کامل را اینجا بخوانید.

 

مرتبط ها