کد خبر: 81660

با خرید رکوردشکن هافبک ملی‌پوش

قدرت‌نمایی توپچی‌ها برای فصل جدید

آرسنال بالاخره موفق شد خرید یکی از ستاره‌های مدنظر خود را نهایی کند و دکلان رایس، کاپیتان ملی‌پوش وستهام را در ازای 105 میلیون پوند به خدمت گرفت.

آرسنال بالاخره موفق شد خرید یکی از ستاره‌های مدنظر خود را نهایی کند و دکلان رایس، کاپیتان ملی‌پوش وستهام را در ازای 105 میلیون پوند به خدمت گرفت. او که در سال‌های اخیر همواره یکی از بازیکنان پرطرفدار در بازار نقل و انتقالات بود و بارها به باشگاه‌های بزرگ انگلیسی لینک شده بود درنهایت تصمیم گرفت راهی دیگر تیم شهر لندن شود و پیراهن شماره 41 توپچی‌ها را به تن کند. رایس که یکی از ستون‌های خط میانی تیم ملی انگلیس به شمار می‌رود حالا به گران‌ترین خرید تاریخ آرسنال، گران‌ترین بازیکن انگلیسی تاریخ، دومین خرید گران تیم‌های انگلیسی و سومین فروش بزرگ تیم‌های لیگ برتری تبدیل شد. این هافبک 24 ساله حالا با انتقالش به جمع توپچی‌ها یکی از مهم‌ترین جابه‌جایی‌های این تابستان را رقم زد و میکل آرتتا که فصل پیش تیمش در هفته‌های پایانی دچار افت شدیدی شد و درنهایت قهرمانی را به منچسترسیتی تقدیم کرد، امیدوار است با کمک او و خریدهای بزرگ دیگرش ازجمله کای هاورتز بتواند در فصل پیش‌رو به سال‌ها حسرت هواداران این تیم برای قهرمانی در لیگ جزیره خاتمه دهد. رایس که فصل پیش به همراه وستهام موفق شد در فینال لیگ کنفرانس با غلبه بر فیورنتینا جام قهرمانی را بالای سر ببرد در پنجره کنونی نقل و انتقالات مورد توجه هر دو مدعی فصل قبل یعنی آرسنال و سیتی قرار داشت اما پس از اینکه چکش‌ها حاضر نشدند از قیمت درخواستی خود کوتاه بیایند و البته دو پیشنهاد 80 و 90 میلیون پوندی توپچی‌ها نیز رد شده بود، درنهایت در ازای 105 میلیون پوند انتقالی رکوردشکن را تجربه کرد. 
رایس قرار است هفته‌ای 250 هزار پوند از تیم جدیدش دستمزد بگیرد و آرتتا امیدوار است با کمک او بتواند به خط میانی تیمش سر و سامان بدهد. به‌خصوص که در این تابستان گرانیت ژاکا سوئیسی هم پس از سال‌ها از این تیم جدا و راهی بایرلورکوزن شد. سرمربی اسپانیایی علاقه زیادی به بازی رایس دارد و معتقد است او می‌تواند کاپیتان آینده آرسنال باشد. او دومین خرید رسمی آرتتا در این پنجره محسوب می‌شود چراکه آنها پیش از این با پرداخت 65 میلیون پوند، کای هاورتز را از چلسی خریده بودند و البته توافقات با آژاکس برای انتقال 40 میلیون پوندی جورین تیمبر، مدافع این تیم انجام شده اما هنوز رسما این جابه‌جایی اعلام نشده است. به نظر می‌رسد آرتتا تصمیم دارد هاورتز را برخلاف دوران حضورش در چلسی که بیشتر به‌عنوان مهاجم یا هافبک تهاجمی به میدان می‌رفت در خط میانی و در کنار رایس قرار دهد و به این ترتیب مارتین اودگارد آزادی عمل بیشتری خواهد داشت و می‌تواند بیشتر در کارهای تهاجمی حضور داشته باشد. رایس قرار است امروز به همراه توپچی‌ها راهی آمریکا شود تا در تور پیش‌فصل این تیم در این کشور که با سه بازی با تیم ستارگان MLS، منچستریونایتد و بارسلونا همراه خواهد بود، حاضر شود.

مرتبط ها