کد خبر: 81569

اضافه شدن زبان فارسی در پلتفرم‌های مطرح AI؛

هوش مصنوعی فارسی یاد گرفت

پس از chatgpt و bing، حالا adobe firefly و google bard دست کاربران فارسی‌زبان را در تولید محتوا باز تر از گذشته ساخته‌اند.

پشتیبانی از زبان فارسی به صورت رسمی به هوش مصنوعی Adobe Firefly اضافه شد و از امروز کاربران می‌توانن متن‌های خود را به صورت فارسی در این پلتفرم هوش مصنوعی تایپ کنند.‌

firefly جدیدترین محصول adobe، مجموعه‌ای از ابزارهای هنری مولد هوش مصنوعی است. این ابزار مبتنی بر مرورگر است اما برای جاسازی در ابزارهای Adobe Creative Cloud مانند فتوشاپ نیز طراحی شده و در حال حاضر یک تولید‌کننده متن به تصویر و جلوه‌های متنی هوش مصنوعی است.

روز گذشته این قابلیت به هوش مصنوعی Bard گوگل نیز اضافه شد تا کاربران بتوانند به زبان فارسی از هوش مصنوعی Bard سوال بپرسند.

گوگل بارد یک سیستم تولید متن است که توسط شرکت گوگل توسعه داده شده، این سیستم به کمک شبکه‌های عصبی و یادگیری عمیق، قادر است به دقت و سرعت بالا متن‌هایی با طول دلخواه و در قالب دلخواه ایجاد کند. از بین کاربردهای این سیستم می‌توان به تولید شعر، نوشتن مقالات و حتی ایجاد داستان‌های کوتاه اشاره کرد.

با اضافه شدن زبان فارسی به این دو پلتفرم هوش مصنوعی و همچنین پشتیبانی chatgpt و هوش مصنوعی مرورگر bing حالا دست کاربران فارسی زبان برای تولید محتواهای نوشتاری، متنی و تصویری باز تر از گذشته است.

 

مرتبط ها