کد خبر: 81549

«فرهیختگان» گزارش می‌دهد

آزمایشگاه‌های ملی؛ کلید توسعه اکوسیستم نوآوری

بسیاری از تحقیقات و پژوهش‌های علمی که ماحصل آن را در دنیا روی موضوعات مختلف مشاهده می‌کنیم، در دل آزمایشگاه‌های سراسر دنیا انجام شده و به سرانجام می‌رسند.

ندا اظهری، مترجم:بسیاری از تحقیقات و پژوهش‌های علمی که ماحصل آن را در دنیا روی موضوعات مختلف مشاهده می‌کنیم، در دل آزمایشگاه‌های سراسر دنیا انجام شده و به سرانجام می‌رسند. مأموریت آزمایشگاه‌های ملی، پیشبرد تحقیق و توسعه‌ای است که به مأموریت اصلی در سازمان‌های مختلف یک کشور شامل سازمان انرژی در حوزه انرژی، علوم، امنیت ملی و نظارت بر محیط‌زیست می‌پردازد. درواقع، آزمایشگاه‌ها برای مقابله با مشکلات دشواری راه‌اندازی شده‌اند که فراتر از توانایی‌های صنعت خصوصی یا دانشگاه‌های فردی است. هر آزمایشگاه دارای شایستگی‌ها، امکانات منحصربه‌فرد و تیم‌های تحقیقاتی است که مجموعه‌ای از رشته‌ها را برای پیشبرد مرزهای علم، مهندسی و فناوری در اختیار دارد.

آزمایشگاه‌ها و مراکز ملی فناوری سازمان انرژی آمریکا یک سیستم آزمایشگاهی است که توسط سازمان انرژی این کشور (DOE) برای پژوهش‌های علمی و فناوری تحت نظارت قرار می‌گیرند. مأموریت اصلی این آزمایشگاه‌های ملی انجام تحقیق و توسعه با توجه به اولویت‌های ملی انرژی و آب و هوا، محیط‌زیست، امنیت ملی و سلامت است. به عبارتی، آزمایشگاه‌های ملی، نتیجه سرمایه گذاری‌های عظیم در پژوهش‌های علمی است که بیش از 70 سال است به‌عنوان موسسات پیشرو در حوزه نوآوری‌های علمی در آمریکا خدمت‌رسانی می‌کنند. 17 آزمایشگاه ملی در آمریکا در حال فعالیت هستند که مجهز به ابزارها و امکانات منحصربه‌فردی هستند. آنها به چالش‌های تحقیق و توسعه در مقیاس بزرگ و پیچیده با رویکردی چندرشته‌ای می‌پردازند که بر تبدیل علوم پایه به نوآوری و فناوری تاکید دارند. این 17 آزمایشگاه ملی تحت نظارت سازمان انرژی پژوهشگاه‌های علم و فناوری آمریکا هستند که محققان آنها با برخی از سخت‌ترین چالش‌های جهان مقابله می‌کنند...

متن کامل را اینجا بخوانید.

مرتبط ها