کد خبر: 81511

مستند «لاتارینو» به اکران مجازی رسید

ناگفته‌هایی از یک دهه عملکرد سورنا ستاری در معاونت علمی ریاست جمهوری

مستند «لاتارینو» از جدیدترین تولیدات مشترک مرکز مستند سوره و مرکز مستند سفیرفیلم از روز سه‌شنبه 20 تیرماه در سایت سفیرتماشا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

مستند «لاتارینو» از جدیدترین تولیدات مشترک مرکز مستند سوره و مرکز مستند سفیرفیلم از روز سه‌شنبه 20 تیرماه ساعت 20 در سایت سفیرتماشا به آدرس tamasha.safirfilm.ir در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

این مستند جنجالی، به نقد و بررسی اکوسیستم استارتاپی ایران در یک دهه اخیر پرداخته است و سیاست‌های معاونت علمی ریاست جمهوری در دوره تصدی سورنا ستاری را مورد تحلیل و نقد و بررسی قرار داده است.

در این مستند 76 دقیقه‌ای چهره‌های مختلف مرتبط با اکوسیستم استارتاپی ایران پیرامون کارآیی و یا عدم کارآیی این سیستم صحبت کرده و موارد مختلفی مانند تجارت ملک، جنجالی بودن اکوسیستم استارتاپی ایران و نتایج آن و همچنین ویزای استارتاپی را مورد بحث قرار داده است.

به گفته سازندگان این مستند برای ساخت این اثر با چهره‌های مختلفی مکاتبه و صحبت شد تا بپذیرند جلوی دوربین حاضر شده و به نقدها پاسخ دهند. چهره‌هایی مانند سورنا ستاری، جواد آذری جهرمی، پرویز کرمی و ... نیز به دلایل گوناگون حاضر به صحبت و مصاحبه نشدند و به نوعی این مستند را بایکوت کردند!

همچنین در این مستند با چهره‌هایی چون احسان تکلو، ناصر غانم زاده، مهندس فرتوک‌زاده، علیرضا شفاه، شایان شلیله و ... مصاحبه‌های اختصاصی و جنجالی انجام شده است و به دلیل عدم قبول مصاحبه از سوی دکتر سورنا ستاری، از مصاحبه‌های آرشیوی وی درباره وعده‌های محقق نشده‌اش در حوزه اکوسیستم استارتاپی ایران و همچنین فضای شرکت‌های دانش بنیان استفاده شده است.

کارگردانی این مستند بر عهده مجید رستگار و تهیه‌کنندگی آن بر عهده حسن پناهی بوده است. بر اساس گفته معاونت جریانسازی مرکز مستند سفیرفیلم پیش از عرضه نسخه مجازی این مستند 78 اکران در دانشگاه‌های کشور داشته است و 8 مدرسه نیز در سال تحصیلی 1402 این مستند را اکران کردند.

این مستند در سینماهای بهمن تهران، سینما بهمن قزوین، سینمای رشت و سینمای گرگان در روزهای مختلف اکران شده و مورد استقبال مخاطبین و علاقه‌مندان قرار گرفت.

مرتبط ها