کد خبر: 81486

حفظ شاکله تیم فصل قبل + کسر قرارداد بازیکنان فعلی

فرمول ختم به خیر شدن وضعیت استقلال

تمرینات تیم فوتبال استقلال درحالی همچنان زیرنظر جواد نکونام در کمپ ناصر حجازی ادامه دارد که این تیم فعلا به صورت نصفه‌ونیمه و ناقص به کار خود ادامه می‌دهد.

تمرینات تیم فوتبال استقلال درحالی همچنان زیرنظر جواد نکونام در کمپ ناصر حجازی ادامه دارد که این تیم فعلا به صورت نصفه‌ونیمه و ناقص به کار خود ادامه می‌دهد. حقیقت مطلب اینکه بعد از جدایی نفراتی مانند قایدی و محبی و فسخ قرارداد سیلوا و مهری و از سوی دیگر با اتمام قرارداد حسینی، غلامی و مرادمند استقلالی‌ها تنها موفق به جذب دو بازیکن به نام‌های آرمین سهرابیان و مهرداد محمدی شدند تا با ضرب و زور حضور امیدهای خود به حدنصاب برگزاری تمرینات پیش فصل برسند.
این درحالی است که بعد از تلاش نافرجام برای جذب علیرضا بیرانوند و تغییرات مدیریتی در این باشگاه، درحال‌حاضر فعالیت‌های نقل و انتقالاتی استقلال قفل شده و در این مدت دیگر خبری از خرید جدید نشده است. نکته قابل‌توجه اینکه طی روزهای اخیر درحالی صحبت از حضور بازیکنان خارجی به همراه برخی نفرات ایرانی مانند عزت‌اللهی، سلمانی یا نادری و مجید حسینی در جمع شاگردان نکونام به گوش می‌رسد که این تیم همچنان با مشکلات عدیده دست‌وپنجه نرم می‌کند و هنوز از تزریق پول توسط کادر مدیریتی جدید خبری نیست.
از سوی دیگر بازیکنان استقلال تا امروز و درحالی‌که حدود 3 هفته دیگر تا آغاز فصل جدید باقی مانده هنوز بخش عمده‌ای از مطالبات خود برای گذشته را دریافت نکرده و همین موضوع کار علی خطیر در همین ابتدای کار را بسیار سخت کرده است.
حالا و در چنین اوضاع و احوالی که خبری از خریدهای جدید نیست شنیده می‌شود، سرمربی جوان استقلال سراغ قدیمی‌تر‌های تیم رفته تا حداقل به‌منظور حفظ هماهنگی و انسجام تاکتیکی تیمش از عمده نفراتی استفاده کند که در فصل گذشته در این تیم حضور داشته و بر همین اساس کمترین تغییرات را در زمین برای فصل جدید ایجاد کند.
بر همین اساس شنیده می‌شود بعد از جدایی قریب‌الوقوع نفراتی مانند محبی و قایدی پروسه تمدید قرارداد حسین حسینی، غلامی و مرادمند (2 نفر اولی در لیست مازاد نکونام قرار داشتند) آغاز شده و احتمالا با حضور این 3 بازیکن، 3 مهره درخواستی نکونام از لیست خرید او حذف خواهند شد. از سوی دیگر تلاش‌ها برای بازگرداندن قایدی و حتی محبی به تهران ادامه دارد. این در شرایطی هست که مذاکرات برای آبی پوش ماندن سیلوای برزیلی همچنان از سوی استقلالی‌ها دوباره آغاز شده است. بر همین اساس نکونام قصد دارد در برهه زمانی فعلی به این شکل که خبری از پول در استقلال نیست، کمترین تغییرات را در تیمش ایجاد کند. همچنین شنیده می‌شود تلاش مدیران و سرمربی استقلال به‌منظور کاهش رقم قرارداد بازیکنان این تیم برای فصل بعدی ادامه دارد و هرچند بسیاری از آبی‌پوشان زیربار این درخواست نرفته‌اند اما به‌نظر می‌رسد تنها راه ختم به خیری وضعیت استقلالی‌ها برای فصل جدید در همین نکاتی نهفته باشد که به آنها اشاره شد. هرچند هواداران پرشمار استقلال نگران وضعیت این تیم هستند و همه چشم امید آنها به اندیشه‌های تاکتیکی جواد نکونام است تا با همین داشته‌ها، تیمی مدعی را برای فصل جدید بسازد.

مرتبط ها