کد خبر: 81482

صدور مجوز برای گردشگران ایرانی

دروازه‌های مصر به روی ایرانی‌ها باز می‌شود

رییس دفتر حافظ منافع ایران در مصر: تصمیم قاهره در پذیرش اولین گروه گردشگران ایرانی گامی در راستای ارتقاء روابط سیاسی بین دو کشور است.

محمد حسین سلطانی‌فر با اشاره به اظهارات اخیر وزیر گردشگری مصر گفت: این موضوع نتیجه مصوبه اخیر دولت مصر است که برای اولین بار اجازه سفر گردشگران ایرانی به منطقه شرم الشیخ را صادر کرد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری در روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور ایران و مصر گفت: اتفاق رخ داده می‌تواند علت و انگیزه‌ای برای ارتقاء و عادی شدن روابط دو کشور در سایر بخش‌ها از جمله حوزه‌های سیاسی و اقتصادی نیز باشد.

وی همچنین تصریح کرد: ما در مدت اخیر شاهد رویکرد مصر به سمت همگرایی منطقه‌ای و عادی‌سازی روابط مصر با دو کشور سوریه و ترکیه بودیم و مصر به خوبی به جایگاه ویژه جمهوری اسلامی در منطقه واقف است.

به گزارش پایگاه خبری الفجر، احمد عیسی، وزیر گردشگری مصر روز سه‌شنبه در اظهاراتی اعلام کرد که این کشور میزبان اولین پرواز مستقیم از تهران خواهد بود.

احمد عیسی در ادامه گفت: این پرواز از طریق فردوگاه بین‌المللی «شرم الشیخ» انجام خواهد شد؛ زیرا از اوایل سال جاری درخواست‌هایی برای انجام پرواز میان دو کشور مطرح شده بود.

وزیر گردشگری مصر تصریح کرد که در این مدت درحال بررسی برنامه‌های گردشگری، رزرو هتل و نوع گردشگری بر اساس قوانین این وزارتخانه بودیم.

احمد عیسی همچنین گفت: در اولین پرواز ۲۵ گردشگر ایرانی به مصر خواهند آمد و برنامه آنها تنها محدود به گردشگری ساحلی در جنوب سینا، نوبیع و طابا خواهد بود و هیاتی از اداره گردشگری از آنها استقبال خواهد کرد.

مرتبط ها