کد خبر: 81419

بهنام محمودی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: با غیبت در المپیک و قهرمان نشدن در بازی‌های آسیایی 15 سال به عقب بازمی‌گردیم

بیشتر سهم ناکامی تیم ملی والیبال مدیریتی است

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال 2023 با برگزاری آخرین دیدارهای هفته پایانی به اتمام رسید و تیم ملی کشورمان در تداوم روند نتایج ضعیف خود در آخرین گام نیز با نتیجه 3 بر 2 مغلوب کوبا شد تا با حضور در جایگاه چهاردهم به کار خود پایان دهد.

مهدی منصرف، خبرنگار:مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال 2023 با برگزاری آخرین دیدارهای هفته پایانی به اتمام رسید و تیم ملی کشورمان در تداوم روند نتایج ضعیف خود در آخرین گام نیز با نتیجه 3 بر 2 مغلوب کوبا شد تا با حضور در جایگاه چهاردهم به کار خود پایان دهد. والیبالی که در سال 2019 در جایگاه پنجم لیگ جهانی قرار گرفت و در دوره گذشته نیز با صعود به جمع 8 تیم پایانی رتبه هفتم را به خود اختصاص داد، حضور در این جایگاه بدترین عملکردش در پنجمین حضورش را رقم زد. بهنام محمودی کاپیتان سابق تیم ملی کشورمان در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص تحلیل نتایج ضعیف تیم ملی در لیگ ملت‌های امسال، عملکرد مدیریتی و فنی تیم، صعود به المپیک پاریس صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید. 

*متاسفانه دو، سه سال است که والیبال از لحاظ کمی و کیفی افت کرده است. بخشی از این اتفاق با توجه به تغییر بازیکنان قدیمی طبیعی است، اما بخش دیگر آن به خاطر برنامه‌ریزی نادرست و سیاست‌های غلطی است که در فدراسیون ما حاکم است. هر منتقدی که نقدی می‌کند و راهکاری می‌دهد را حذف می‌کنیم و این یکی از بدترین راهکارهایی که نه‌تنها در فدراسیون والیبال بلکه در کشور ما وجود دارد. مدیران ما به‌واسطه اینکه به میز چسبیده هستند از اینکه نقد شوند، می‌ترسند. دو، سه سال گفتم که باید در چهار سال آینده از جوانان در تورنمنت‌های مختلف استفاده کنیم تا بازیکنان ما مستهلک نشوند. در دو سال گذشته مجرب، یلی، صالحی، کریمی و خیلی از بازیکنان ما آسیب دیدند. این موضوع به‌خاطر عدم برگزاری مناسب لیگ برتر، عدم آمادگی درست در رده‌های پایه و عدم تفکر حرفه‌ای بازیکنان و عدم برنامه‌ریزی درست فدراسیون برای آماده‌سازی تیم‌های ملی و آموزش ارتباط دارد. موضوعاتی که باعث افت ما در دو، سه سال گذشته است و در لیگ ملت‌ها نیز کاملا مشهود بود. اگر بخواهیم عوام‌فریبی کنیم و تقصیرات را گردن دیگران بیندازیم چیزی درست نخواهد شد. 

متن کامل گفتگو را اینجا بخوانید.

 

مرتبط ها