کد خبر: 81390

هشدار؛ برق ۲۰ مجتمع تجاری پایتخت قطع شد

توانیر: مردم سریعاً وسایل برقی پرمصرف را خاموش کنند

وزارت نیرو: «مصرف برق از ۷۲ هزار مگاوات عبور کرده و افزایش فشار، تجهیزات نیروگاهی و شبکه برق را تهدید می‌کند.»

به دنبال برخورد قاطع با ادارات پرمصرف که اقدام به اجرای مصوبه هیئت دولت مبنی بر کاهش مصرف برق نکرده‌اند، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ امروز، دوشنبه برق 20 اداره پرمصرف دیگر تهران را قطع کرد.

کامبیز ناظریان، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با تاکید بر الزام تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی بر کاهش مصرف برق و برخورد قاطع با دستگاه‌های پرمصرف گفت: «مصرف برق تمامی ادارات شهر تهران به صورت لحظه‌ای و برخط با استفاده از کنتورهای هوشمند در حال رصد است، به ادارات پرمصرف اخطار داده شده و در صورت عدم همراهی، اقدام به قطع برق آنان خواهد شد.»  وی با بیان این که به دنبال قطع برق 15 نهاد عمومی پرمصرف در روز گذشته، امروز نیز برق 20 دستگاه اداری دیگر پایتخت قطع شده است، اظهار کرد: «در میان لیست اداراتی که با بی‌توجهی به اخطارهای داده شده در خصوص کاهش مصرف‌، برقشان قطع شده است پنج بانک و یک وزارتخانه وجود دارد.»

این در حالی است که به گفته وزیر نیرو امروز طبق پیش‌بینی‌ها میزان مصرف برق امروز به ۷۲ هزار و ۴۰۰ مگاوات می‌رسد. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ هزار مگاوات و نسبت به رکورد سال گذشته بیش از ۳ هزار مگاوات افزایش نشان می دهد.

وزارت نیرو هم‌اکنون عبور مصرف برق از ۷۲ هزار مگاوات را تایید کرده اعلام کرد؛ «افزایش فشار، تجهیزات نیروگاهی و شبکه برق را تهدید می‌کند. مردم سریعاً وسایل برقی پرمصرف را خاموش کنند.»

 

مرتبط ها