کد خبر: 81303

گزارش «فرهیختگان» از پشت‌پرده مشکلاتی که آبی‌ها با اسپانسر روی پیراهن خود دارند

قرار نبود ایرانسل هم اسپانسر پرسپولیس شود

مشکلات باشگاه استقلال از زمانی آغاز شد که حسین قربانزاده به‌عنوان رئیس سازمان خصوصی‌سازی پا به عرصه فوتبال گذاشته و دخالت‌هایش در باشگاه‌داری به بهانه خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شدت گرفت.

محمدرضا حاجی عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش:مشکلات باشگاه استقلال از زمانی آغاز شد که حسین قربانزاده به‌عنوان رئیس سازمان خصوصی‌سازی پا به عرصه فوتبال گذاشته و دخالت‌هایش در باشگاه‌داری به بهانه خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شدت گرفت. این چهره که با دخالت‌هایش کار باشگاه آبی پایتخت را تقریبا به بن‌بست رساند، به تازگی در اظهارنظرهایش تقصیرات را به گردن مدیران عامل استقلال در ادوار اخیر انداخته و آنها را مقصر ناکامی‌های این باشگاه در تمامی عرصه‌ها معرفی کرده است. اما واقعیت ماجرا چیست؟ اینکه استقلال چرا به پول خود از اصلی‌ترین حامی مالی‌اش در فصل بیست و دوم نرسیده و درنهایت با ناکامی و با بی‌پولی فصل را به پایان رسانده تقصیر کیست و مقصر اصلی کجاست را شاید بتوان با مرور گزارشی که تنظیم شده به آن پی برد. 

در پایان فصل بیست‌و‌یکم که با قهرمانی استقلال به پایان می‌رسد مقرر می‌شود ‌هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از اپراتورهای تلفن همراه به‌عنوان اسپانسرهای خود استفاده کنند. این در صورتی است که مسئولان هر دو اپراتور تلفن همراه در کشور یعنی ایرانسل و همراه اول با یک‌دیگر تفاهم می‌کنند که دیگر در مسابقات فوتبال حاضر نباشند اما بعد از مدتی پرسپولیسی‌ها به قدری به ایرانسل فشار می‌آورند که این اپراتور مجبور می‌شود با این باشگاه قرارداد 120 میلیاردی امضا کند. 
یکی از مدیران وقت استقلال در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «نامه‌ای که از آن صحبت می‌شود مبنی‌بر اینکه همراه اول اعلام کرده بود دیگر در فوتبال سرمایه‌گذاری نخواهد کرد درست است و این نامه به ایرانسل هم مربوط می‌شود و بعد از این نامه‌ها، مذاکرات آجورلو با همراه اول دوباره از سر گرفته می‌شود تا در آن برهه زمانی همراه اول به حمایت مالی خود از استقلال ادامه بدهد. اما در این بین ...

متن کامل را اینجا بخوانید.

مرتبط ها