کد خبر: 81189

مرد ایتالیایی سال بعد رسما سرمربی سلسائو می‌شود

همه جانشینان احتمالی کارلتو

 فدراسیون فوتبال برزیل روز گذشته اعلام کرد که کارلو آنچلوتی، سرمربی باتجربه و ایتالیایی رئال مادرید پس از اتمام قراردادش با این باشگاه در ابتدای سال آینده، رسما سکان هدایت این تیم را برعهده خواهد گرفت.

 فدراسیون فوتبال برزیل روز گذشته اعلام کرد که کارلو آنچلوتی، سرمربی باتجربه و ایتالیایی رئال مادرید پس از اتمام قراردادش با این باشگاه در ابتدای سال آینده، رسما سکان هدایت این تیم را برعهده خواهد گرفت. پس از جام جهانی 2022 و ناکامی سلسائو با تیته این موضوع بارها مطرح شد که هدف اصلی برزیلی‌ها برای جانشینی او، کارلتو خواهد بود اما مشکل اینجا بود که او با رئال در کوران مسابقات قرار داشت و پس از پایان فصل نیز این مربی ایتالیایی همچنان تحت قرارداد باشگاه اسپانیایی است. درنهایت ظاهرا طرفین به این توافق رسیدند که آنچلوتی تا پایان مدت قراردادش با رئال در برنابئو بماند و در پایان فصل هدایت برزیل را برعهده بگیرد. به این ترتیب او قرار است در نخستین تورنمنت خود با این تیم در کوپا آمریکا که تابستان سال بعد در ایالات متحده برگزار می‌شود، حاضر شود. ادنالدو رودریگز، رئیس فدراسیون فوتبال برزیل دیروز رسما اعلام کرد که فرناندو دینیز همچنان به‌عنوان مربی موقت هدایت تیم ملی این کشور را برعهده خواهد داشت اما در کوپا این آنچلوتی است که روی نیمکت برزیل خواهد نشست. 
به این ترتیب مشخص است که این مربی ایتالیایی که فصل قبل با رئال نتوانست در لیگ و اروپا به توفیقی برسد آخرین سال حضورش در این باشگاه را می‌گذراند و قرار نیست با او تمدید شود. جالب اینکه او در تمام این سال‌ها فقط در تیم‌های باشگاهی فعالیت داشته و برای نخستین بار قرار است یک تیم ملی را رهبری کند؛ یکی از شاخص‌ترین مربیان دو دهه اخیر فوتبال که در هر پنج لیگ معتبر اروپایی سابقه قهرمانی دارد و چهار بار نیز تیم‌هایش را قهرمان اروپا کرده است. در رئال مادرید شایعاتی شنیده می‌شد مبنی‌بر اینکه ممکن است پرز در همین تابستان به سراغ گزینه‌ای دیگر برود اما درنهایت چنین اتفاقی رخ نداد و رئیس باشگاه ترجیح داده تا با صبر و حوصله به سراغ انتخاب سرمربی تیمش برود. 

از همین حالا گمانه‌زنی‌ها درباره جانشینان احتمالی او آغاز شده است و رسانه‌های اسپانیایی خیلی زود لیستی از مربیانی که ممکن است راهی برنابئو شوند، تهیه کرده‌اند. نفراتی چون ژابی آلونسو، رائول، زین‌الدین زیدان، آلوارو آربلوا، یورگن کلوپ، جولین ناگلزمن، یواخیم لوو و ژوزه مورینیو نفراتی هستند که گفته می‌شود بیشترین شانس را برای هدایت این تیم دارند. در این مدت ژابی آلونسو ...

متن کامل را اینجا بخوانید.

 

مرتبط ها