کد خبر: 81181

عضو سابق کمیته فنی استقلال در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: انتقال بیرانوند به استقلال روی کارش در عرصه ملی تاثیر می‌گذارد

خوب شد دقیقی ماند تا تجربه‌اش را در قزوین خرج کند

مجید رضایی، مدیرفنی تیم فوتبال شمس‌آذر درباره آخرین شرایط این تیم اظهار داشت: «به‌تازگی از حج برگشتم و کارم را هم به‌زودی آغاز خواهم کرد.

مجید رضایی، مدیرفنی تیم فوتبال شمس‌آذر درباره آخرین شرایط این تیم اظهار داشت: «به‌تازگی از حج برگشتم و کارم را هم به‌زودی آغاز خواهم کرد. البته تیم اردوی خود در تهران را برگزار می‌کند و آرام‌آرام برای شروع فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر آماده می‌شویم. وضعیت‌مان خوب است و اولین بخش از تمرینات پیش‌فصل خود را پشت‌سر می‌گذاریم. من هم در قزوین هستم و ان‌شاءالله اگر دوستان بخواهند باز هم مثل سابق با شمس‌آذر همکاری خواهم کرد. بالاخره اینجا شهرم هست و تیم متعلق به شهرم را دوست دارم و مثل سابق کنار تیم هستم مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد.» 
وی درباره اینکه سعید دقیقی هم به حرفش گوش کرد و در شمس‌آذر ماند یادآور شد: «من توصیه کردم بماند، چون تجربه اول او تجربه موفقی بود و این تجربه موفق را در مجموعه‌ای بسیار خوب با حامیان مالی خوب در قالب تیمی هماهنگ به‌دست آورده و بهتر بود که این تجربه را در همین باشگاه در سال اول لیگ برتری شدن شمس‌آذر برای موفقیت این تیم به‌کار می‌گرفت. امیدوارم امسال هم ان‌شاءالله با دقیقی شرایط خوبی برایمان رقم بخورد.» 
گلر سابق تیم ملی و استقلال درخصوص انتقال احتمالی بیرانوند اظهار داشت: «فوتبال آن دوره با زمان ما خیلی متفاوت است. زمان ما عشق و علاقه فقط حرف اول و آخر را می‌زد. بافت تیم ملی در آن زمان از استقلال و پرسپولیس بود و هر بازیکنی که شایسته بود خودش را به این دو باشگاه می‌رساند تا درنهایت به تیم ملی برسد. اما در فوتبال حرفه‌ای می‌بینید که خبری از عشق و علاقه نیست و بازیکنان به چشم شغل و حرفه به فوتبال نگاه می‌کنند. این بحث حرفه‌ای بودن خیلی مهم است و هر تصمیمی که یک بازیکن بزرگ براساس توجه به زندگی حرفه‌ای‌اش بگیرد به‌نظر من قابل احترام است. اما من خودم شخصا آن زمان که در استقلال بودم به عشق اسم این تیم و ناصرخان حجازی کار را دنبال می‌کردم و اگر الان هم بازی می‌کردم همان مسیر دنبال کردن عشق و علاقه را می‌رفتم، اما هر کسی مسیر حرفه‌ای خودش را برود هم نمی‌شود به وی ایراد گرفت.»  رضایی درباره اینکه در‌صورت این انتقال آیا بیرانوند ضرر خواهد کرد، گفت: «به‌نظر من بیرانوند به‌عنوان گلر ملی در‌صورتی‌که به استقلال بیاید ضرر خواهد کرد. او الان گلر ملی ایران است و در‌صورتی‌که این اتفاق بیفتد این امر روی کارش تاثیرگذار خواهد شد. او باید بیشتر روی روانشناسی درونی تمرکز کرده و از این فضاها برای موفقیت در مسیر آینده تمرکز کند.»  عضو کمیته فنی سابق استقلال درباره انحلال این کمیته در دوره جدید تاکید کرد: «باید ببینیم در هر دوره این کمیته با چه هدفی تشکیل می‌شود و سرمربی تیم چه خواسته‌ای از کمیته فنی تیم دارد. هر جایی که رابطه بین مدیرعامل و سرمربی با کمیته فنی باشد، این کمیته موفق است و می‌تواند تاثیرگذار ظاهر شود در غیر این صورت اگر چنین کمیته‌ای وجود نداشته باشد بسیار بهتر است. در زمان ما هماهنگی خوبی داشتیم این در حالی است که کمیته فنی هنوز در فوتبال ما جا نیفتاده و تعریف نشده است.»  وی در پایان گفت: «به‌نظر من باید جایگاه مدیران فنی و کمیته‌های فنی باشگاه‌ها باید در سطوح لیگ برتر و زیر‌گروه توسط فدراسیون فوتبال تعریف شده و مشخص باشد تا به این ترتیب باشگاه‌ها ملزم به استفاده از چنین کمیته‌هایی باشند. دقیقا مثل جایگاه سرمربی در تیم که تعریف شده است. اگر فدراسیون از این جایگاه حمایت کند باشگاه‌ها هم ملزم به حمایت می‌شوند که در این صورت بسیاری از مربیانی که زحمت کشیده و دارای مدرک هستند به‌کار گرفته می‌شوند، چون قرار نیست همه مربی و سرمربی باشند.

مرتبط ها