کد خبر: 81178

علی خسروی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: پیشنهاد افزایش 100‌درصدی حق‌الزحمه داوران را داده‌ام

بلدیم موشک بسازیم، VAR نمی‌توانیم؟ دولت باید ورود کند

موضوع داوری در سال‌های گذشته همواره با چالش‌های زیادی مواجه بوده تا جایی‌که مهدی تاج در مصاحبه اخیر رادیویی خود در ویژه‌برنامه سالگرد تاسیس رادیو ورزش در این خصوص اعلام کرد در دوران حضورش در فوتبال کشور از ناحیه داوری بیشترین فشار را متحمل شده است.

محمدرضا حاجی عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش:موضوع داوری در سال‌های گذشته همواره با چالش‌های زیادی مواجه بوده تا جایی‌که مهدی تاج در مصاحبه اخیر رادیویی خود در ویژه‌برنامه سالگرد تاسیس رادیو ورزش در این خصوص اعلام کرد در دوران حضورش در فوتبال کشور از ناحیه داوری بیشترین فشار را متحمل شده است. البته دستمزد پایین داوران و نداشتن تجهیزات مناسب و عدم وجود تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی باعث شده است تا چالش داوری در فوتبال کشور با مشکلات و معضلات پیچیده‌ای همراه شود. بر همین اساس و درخصوص مباحث روز داوری کشور دقایقی با علی خسروی، عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال به گفت‌وگو نشستیم که متن آن را در زیر می‌خوانید. 

*من خبری از افزایش دستمزد داوران ندارم. این مسائل را افشاریان می‌داند و واقعا از مسائلی که در هیات‌رئیسه فدراسیون مطرح می‌شود خبر ندارم و واقعا نمی‌دانم چه بگویم. این مسائل به هیات‌رئیسه بستگی دارد و در حوزه اختیارات من نیست. 

*ما سالانه باید با یک شیب خیلی خو‌ب درخواست افزایش حق‌الزحمه داوران، مدرسان و ناظران را داشته باشیم و این موضوع در برنامه کاری ما در اولین جلسه کمیته داوران در فرصت پیش‌رو برای رقابت‌های فصل جدید خواهد بود. با توجه به دستمزدهای فضایی و کهکشانی قطعا هزینه‌های زندگی داوران هم افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین در اولین جلسه این بحث را مطرح خواهیم کرد و به شخصه پیشنهاد صد‌درصدی افزایش دستمزد داوران را خواهم داد. 

*ما کاری به این بازیکن و سایر بازیکنان نداریم. ما به قیمت ماست و نوشابه و پنیر کار داریم که چه خبر شده و قیمت‌ها به کجا رسیده است. داور نباید خرج کند؟ داور باید هوا بخورد؟ 

* با یک شیب 80 تا صد‌در‌صدی حق‌الزحمه داوران افزایش پیدا کند. من این پیشنهاد را می‌دهم ولی بقیه‌اش دیگر با من نیست. داوران این حق را دارند. وقتی افزایش هزینه‌ها در همه‌چیز بوده برای داوران هم باید زیاد شود. داور فیزیوتراپی و آب‌درمانی دارد. داور هزینه لباس دارد چون خودش باید تهیه کند و کسی برایش لباس داوری و تجهیزات داوری نمی‌خرد. 

*فکر می‌کنم داوران ما در این یک ماه باقی‌مانده تا آغاز تست‌گیری از آنها، باید سخت‌ترین تمرینات خود را انجام بدهند. باید رژیم خوبی بگیرند و قوانین داوری را مرور کنند. سعی کنند در این یک ماه فشار کاری را کم کرده و بدن خود را آماده کنند تا روز تست قبول شوند. این همه هزینه می‌کنند و به همین دلیل هر داوری مردود می‌شود، واقعا به شخصه من ناراحت می‌شوم.

متن کامل گفتگو را اینجا بخوانید .

 

مرتبط ها