کد خبر: 81138

فرزاد جهان‌بین، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد در گفت‌و‌گو با «فرهیختگان»:

تعبیر نسل Z ساده‌سازی نسل جدید است

فضای فرهنگی امروز دانشگاه آزاد با سال‌های پایانی دهه 90 قابل‌مقایسه نیست و نشانه‌های تغییرات گسترده حوزه فرهنگ چه برای خانواده دانشگاه آزاد و چه ناظران بیرونی روشن و هویداست.

ابوالفضل مظاهری، دبیر گروه دانشگاه:فضای فرهنگی امروز دانشگاه آزاد با سال‌های پایانی دهه 90 قابل‌مقایسه نیست و نشانه‌های تغییرات گسترده حوزه فرهنگ چه برای خانواده دانشگاه آزاد و چه ناظران بیرونی روشن و هویداست. جشنواره‌ها، رویدادها و برنامه‌های مختلف، متعدد و متفاوت فرهنگی که برخی از آنها به ایستگاه سوم خود رسیده‌اند، تعداد زیادی از اساتید و دانشجویان و حتی کارکنان را درگیر مسائل حوزه فرهنگ کرده است. شروع این حرکت را به‌لحاظ تقویمی می‌توان در تیرماه 99 جست‌وجو کرد. زمانی که فرزاد جهان‌بین، مسئولیت معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد را برعهده گرفت و ماموریت یافت تا با افزایش روحیه خودباوری و شکوفایی خلاقیت‌ها و استعدادهای دانشجویی، مشارکت فعال و موثر در ارتقای علمی دانشگاه، استفاده از ظرفیت حداکثری اعضای هیات‌علمی در فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و ارتباط برادرانه با آحاد دانشجویان و توسعه و ساماندهی فعالیت جمعی دانشجویان دامنه فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد را گسترش دهد. او در آستانه چهارمین سال فعالیت خود در گفت‌وگوی تفصیلی با «فرهیختگان» مروری داشته بر کارنامه معاونت فرهنگی در سه‌سال گذشته و از اولویت‌های پیش‌روی دانشگاه در این حوزه سخن گفته است که در ادامه می‌خوانید.

*بعد از سه سال و در ورود به چهارسالگی، امروز نقشه کلان معاونت براساس آنچه از سند تحول و تعالی دانشگاه‌ آمده کاملا مشخص است. در ابتدا بحث مدل باغبانی فرهنگ را مطرح کردیم. امروز با تغییراتی که حاصل فکر و اقدام در یک محیط عینی و انضمامی بوده، کاملا یک قوام‌یافتگی و استخوان‌بندی پیدا کرده است و در این مسیر پیش می‌رویم که اگر اجازه بدهید من این نقشه کلان را توضیح دهم.
ما معتقدیم هدف نهایی انقلاب اسلامی رسیدن به تمدن نوین اسلامی است که این در یک زنجیره منطقی و مستمر باید محقق شود. برای اینکه این اتفاق بیفتد به تعبیر رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم ما به خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی نیاز داریم.
در بحث خودسازی دو موضوع مهم است؛...

متن کامل گفتگو را اینجا بخوانید.

مرتبط ها