کد خبر: 81116

واکنش معصومه آباد به حواشی‌ انتصابش به عنوان سفیر؛

چگونه با مدرک دکترای باروری سفیر ایران در فنلاند شدم؟

در روز های گذشته بحث های جنجالی درباره سفیر ایران در فنلاند شکل گرفته و سوالاتی در ذهن عموم افراد ایجاد شده خانم معصومه آباد سفیر ایران در فنلاند در این باره گفت و گویی انجام داده است.

معصومه آباد سفیر ایران در فنلاند در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که با توجه به انتقاداتی که در فضای مجازی نسبت به انتصاب شما به عنوان سفیر فنلاند مطرح است، اساساً چه شد وزارت خارجه شما را به عنوان سفیر فنلاند انتخاب کرد؟ گفته است: 
* زمانی که مهمان‌های خارجی به وزارت امور خارجه ایران دعوت می‌شدند، از من به عنوان سخنران یا مدعو دعوت می‌شد و این ارتباط مستمراً انجام می‌گرفت تا اینکه از وزارت امور خارجه برای همکاری بیشتر با من تماس گرفتند.

آباد در جایی از این مصاحبه می‌گوید جمع‌بندی آنکه او به‌عنوان سفیر ایران در فنلاند انتخاب شود «یک سال» طول کشیده!
او در این‌باره گفته:  ابتدا فکر می‌کردم سطح همکاری در همین میزان حضور در جلسات و سیاست گذاری‌های دیپلماسی است، اما سپس پیشنهاد دادند که ما شما را به عنوان سفیر در یکی از کشورها انتخاب کرده‌ایم. بعد از شش ماه مذاکره و مشورت با افراد صاحب نظر و کارشناسان وزارت امور خارجه پاسخ مثبت به این انتخاب دادم. جمع بندی این موضوع یک سال طول کشید و من اطلاعی از فرآیند انتخاب این امر نداشتم.

*من در ۱۰ سال گذشته، به ویژه دورانی که مسئول کمیسیون سلامت شورای شهر تهران بودم، در رویدادهای بین‌المللی حضور فعال داشتم. به انتخاب شورای شهر تهران در بسیاری از سمینارها، نشست‌ها و کنفرانس‌ها در شهرهای کشورهای مختلف نظیر سیدنی، تورنتو، جاکارتا، قاهره، ژنو و حتی کشورهایی نظیر ژاپن، هند و چین در حوزه دیپلماسی شهری حضور داشتم. از طرفی میزبان دوستانی بودم که از کشورهای دیگر به ایران می‌آمدند و در مباحث فرهنگی، اجتماعی و گاهاً سلامت با هم گفت‌وگو داشتیم. قابل ذکر که قریب به ۴ سالی که به همراه همسرم در مأموریت کشور انگلستان زندگی می‌کردیم همچنان با جامعه ایرانیان خارج از کشور در مراکز دانشجویی(کانون توحید و مرکز اسلامی لندن) همکاری داشتم.

مرتبط ها