کد خبر: 81086

رژیم‌صهیونیستی از دیروز عملیاتی را علیه شهر جنین آغاز کرده که به‌نظر نمی‌رسد اهداف رژیم را محقق کند

جِنین؛ آتش زیر خاکستر

شهر جنین که مرکز مقاومت کرانه باختری تلقی می‌شود روز دوشنبه شاهد یورش صدها نظامی صهیونیست و ده‌ها خودروی زرهی بود.

سیدمهدی طالبی، خبرنگار گروه بین الملل:پس از هفته‌ها گمانه‌زنی نسبت به احتمال عملیات بزرگ ارتش رژیم‌صهیونیستی در شمال کرانه باختری -ملتهب‌ترین بخش منطقه- نظامیان رژیم بامداد روز گذشته به جنین حمله کردند. شهر جنین که مرکز مقاومت کرانه باختری تلقی می‌شود روز دوشنبه شاهد یورش صدها نظامی صهیونیست و ده‌ها خودروی زرهی بود.
مبارزان جنین در دوماه گذشته دو تحول بزرگ را در جریان نبرد فراگیر فلسطینی‌ها با صهیونیست‌ها رقم زدند که کم‌سابقه به‌شمار می‌رفت؛ نخستین تحول پرتاب راکت از سمت کرانه باختری به‌سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین بود و دومین تحول به محاصره نظامیان صهیونیست در 30 خرداد طی نفوذ ناکام به این شهر شکل گرفت؛ اتفاقی که باعث شد صهیونیست‌ها برای نخستین‌بار طی دو دهه گذشته از بالگردهای تهاجمی برای عملیات در کرانه باختری بهره گیرند. این بالگرد درجریان اقدام علیه جنین توسط مبارزان هدف قرار گرفت و ضمن فرود اضطراری برای تعمیرات از دور خارج شد.
این دو تحول سبب شد که ارتش رژیم پس از ماه‌ها برنامه‌ریزی و تردید درباره اجرای عملیات علیه جنین ناگزیر شود، هرچه سریع‌تر آن را به اجرا درآورد. بر اثر حمله صهیونیست‌ها تا لحظه نگارش این گزارش هشت فلسطینی شهید و 50 نفر دیگر زخمی شده‌اند که حال 10 نفر از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.
صهیونیست‌ها اهداف ویژه را درخصوص حمله روز گذشته خود که احتمال تداوم آن در روزهای آتی نیز می‌رود، درنظر گرفته‌اند اما مشکل طراحان، کوچک دیدن ابعاد مقاومت شکل‌گرفته در جنین و تقلیل این مقاومت به این شهر کوچک است. تل‌آویو دربرابر صف‌آرایی گسترده‌تری قرار گرفته که هنوز موفق به درک ابعاد آن نشده است. به‌جز کلیت جهان عرب و اسلام که با صهیونیست‌ها به‌طور عمومی ابراز مخالفت می‌کند، محور مقاومت که در تنشی گرم با رژیم قرار دارد، جغرافیایی به‌وسعت بیش از دومیلیون کیلومتر با جمعیت 150 میلیونی را کنترل می‌کند. این محور دست‌کم دومیلیون نیروی نظامی دارد، در موقعیت یک «قدرت نهفته هسته‌ای» قرار گرفته و یکی از بزرگ‌ترین یگان‌های موشکی و قدرتمندترین یگان‌های زمینی جهان را دارد. در مقابل محور مقاومت که خود را از لحاظ جغرافیایی به سرزمین‌های اشغالی متصل ساخته است، رژیم‌صهیونیستی با جغرافیایی 100 برابر کوچک‌تر، جمعیتی 20 برابر کمتر، نیروی نظامی یک‌دهم محور مقاومت و منفعل دربرابر دستاوردهای نظامی این محور مانند موشک هایپرسونیک فتاح قرار گرفته است.

انتظارهای رژیم از حمله به جنین
1- ایجاد اثر آهن‌ربا برای جذب مبارزان فلسطینی
حمله به اندازه‌ای بزرگ برنامه‌ریزی شده که با ایجاد «نیاز به نفرات بالا» و «فوریت در پیوستن به جبهه»، ناگهان تمام نیروهای هسته‌های مقاومتی شکل‌گرفته در زمانی اندک بیرون آمده و متوجه «نقاط درگیری» شوند. در این صورت تعداد زیادی از رزمندگان مقاومت (غالب نفرات) به سرعت خود را به مناطق محدود درگیر نسبت به انتشار در تمام جغرافیای شمال کرانه باختری و محدوده جنین‌ رسانده و در معرض ضربات ارتش رژیم قرار می‌گیرند. به عبارتی دیگر ....

متن کامل را اینجا بخوانید.

 

مرتبط ها